16.2 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

Set morts i 381 ferits en festejos taurins en un any en què ‘se li ha perdut la por al bou’

Augmentar la formació en primers auxilis específics de l’àmbit taurí i conscienciar a la ciutadania de la responsabilitat de respectar les normes que han de seguir-se en els ‘bous al carrer’ a través de campanyes, són dues de les mesures que ha acordat la comissió de festejos taurins que s’ha reunit hui de manera extraordinària.

Una reunió en la qual s’han recordat unes xifres que indiquen que “les coses s’estan fent bé”. Així ho ha explicat el president de l’associació en defensa de les tradicions de ‘Bous de carrer’ de la Comunitat Valenciana, Alejandro Cano en declaracions a València Diari.

- Advertisement -Telegram València Diari

El balanç en el que va d’any computa set morts i 381 ferits en el ‘bous al carrer’ del 2022. Però si es tenen en quanta que els esdeveniments celebrats en la Comunitat superen els 6.700, les dades indiquen que sí que es funciona el que s’estableix encara que es poden millorar les mesures.

Per tant, malgrat que “el risc zero, no existeix”, com ha remarcat el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel en la trobada, la conclusió és que la Llei està funcionant encara que com ha advertit Ángel “se li ha perdut la por al bou”, per la qual cosa cal fer anomenades a la prudència.

En aquest sentit, aniran futures campanyes de conscienciació on a més de recordar les normes s’apel·larà a la responsabilitat dels participants en els festejos.

Últimes notícies

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.

Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels EUA, Donald Trump, planteja una pujada d'impostos per als més rics amb l'objectiu de finançar un nou paquet fiscal que inclou rebaixes per a les classes mitjanes i baixes.

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

Compromís ha presentat al·legacions contra el Pla Especial de Protecció de Sant Miquel dels Reis, denunciant l'impacte de les grans empreses immobiliàries i demanant un mínim del 30% per a habitatge públic.