13.6 C
València
Dijous, 24 abril, 2025

Estudiants convoquen mobilitzacions i vaga davant de la ‘incertesa’ per la nova PAU

MADRID/VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Sindicat d’Estudiants durà a terme este divendres, 11 d’octubre, mobilitzacions al mig centenar de localitats espanyoles, amb motiu de la vaga estudiantil convocada per la “incertesa” que tenen els alumnes per no conèixer el model d’examen de la nova Prova d’Accés a la Universitat (PAU).

L’organització estudiantil ha convocat concentracions a les 12.00 hores en 50 localitats. En el cas de la Comunitat Valenciana, hi ha previstes accions a València, Alacant, Castelló, Elx, Oriola i Benicarló.

A més, ha convocat protestes a Catalunya (a Barcelona, Tarragona i Lleida); Murcia; Andalusia (Sevilla, Màlaga, Granada, Cadis, Còrdova, Almeria i Jaén); Astúries (Oviedo i Gijón); Castella i Lleó (Palència, Ponferrada, Valladolid, León, Zamora, Salamanca, Burgos, Benavente i Segòvia); Galícia (La Corunya, Ferrol i Orense); País Basc (Bilbao, Sant Sebastià i Vitòria); Pamplona; Extremadura (Badajoz); Canàries (Las Palmas de Gran Canària, Santa Cruz de Tenerife, Arrecife i Cap Blanc); Castella-la Manxa (Toledo, Albacete i Ciudad Real); Ceuta; Palma de Mallorca; o Santander.

Este divendres estan anomenats a fer vaga els estudiants d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional per a exigir que es publique el model d’examen de la nova Prova d’Accés a la Universitat (PAU).

“Els alumnes de segon de Batxillerat encara no sabem com van a ser les proves que determinen el nostre accés a la Universitat. Increïble però cert. A pesar que portem quasi un mes de curs, l’única informació que tenim és que els exàmens de la PAU se celebraran els dies 3, 4 i 5 de juny. Ja està. Això és tot”, assenyala el Sindicat d’Estudiants.

L’organització estudiantil critica que el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i les conselleries educatives “estan mantenint un silenci intolerable” ja que, en lloc de presentar els canvis i novetats abans d’arrancar el curs, permetent als professors preparar bé els continguts acadèmics, i garantir que els estudiants tinguen facilitats per a preparar esta prova, a principis d’octubre encara no saben “res”.

“I quan demanem explicacions i eixim als carrers a protestar, com van fer els nostres companys i companyes a Múrcia, som respostos amb una brutalitat policial majúscula. Com és possible que es tracte així a estudiants pacífics? Desenes d’antidisturbis, pilotes de goma, porrazos i joves en urgències, així és com es respon a les legítimes demandes estudiantils?”, es pregunta el Sindicat d’Estudiants.

“INTOLERABLE”

L’organització considera que això és “intolerable”: “No podem permetre que ens tracten com en la dictadura. Exigim juí i càstig per als policies implicats en esta intervenció i la seua expulsió immediata del cos, així com la dimissió de la Delegada del Govern de Múrcia i del Ministre de l’Interior Fernando Gran Marlaska”.

“El Ministeri d’Educació i les Conselleries educatives s’estan rient en la nostra cara, i estan jugant amb la salut mental i el futur de desenes de milers d’estudiants, afegint encara més dificultats, més estrès i més incertesa a una prova la raó de la qual de ser és convertir l’accés a la Universitat en un privilegi de classe”, afig.

Per això, el Sindicat d’Estudiants, crida a tots els estudiants a organitzar este divendres acciones en els instituts i concentracions a les 12.00 hores davant de les delegacions d’Educació de les conselleries.

Últimes notícies

Acció Cultural impulsa jornades per reforçar la cultura en valencià

Del 5 al 8 de maig, Acció Cultural organitza les jornades 'Escoltem la Cultura' per analitzar les deficiències del sector cultural en valencià i proposar mesures efectives de millora.

Recordant la Missa del Papa Francisco: La Parròquia Sant Ángel Custodi de València Celebra la seva Història

La parròquia Sant Ángel Custodi a València recorda la missa oficiada pel Papa Francisco el 2006 durant la V Trobada Mundial de les Famílies, un moment emblemàtic per a la comunitat.

Trump qüestiona l’estratègia de Zelenski sobre Crimea: ‘Si la volen, per què no van lluitar?’

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha tornat a criticar Volodimir Zelenski per la seva postura sobre Crimea, suggerint que si vol recuperar la península, hauria d'haver lluitat per ella fa anys. Aquesta declaració ve acompanyada de debat sobre possibles concessions en un futur acord de pau.

Les Arts presenta una fascinant doble producció amb Ravel i Puccini que desafia les expectatives del públic

Les Arts estrena una nova producció que combina 'L'heure Espagnole' de Ravel i 'Gianni Schicchi' de Puccini, sota la direcció de Moshe Leiser, Patrice Caurier i Michele Spotti, el 25 d'abril. Amb un humor contrastat, les dues obres exploren temes de matrimoni, frustració i cobdícia.

Terratrèmol de 6,2 a Istanbul: més de 150 ferits i mesures d’emergència

Un fort terratrèmol de magnitud 6,2 ha sacsejat Istanbul, deixant més de 150 ferits i obligant a suspendre les classes. No hi ha víctimes mortals ni danys a infraestructures crítiques.

Dos ferits en un accident amb tres cotxes i un camió a l’A-7 de Paterna

Un accident entre tres cotxes i un camió a l'A-7, a Paterna, ha deixat dos ferits per contusions. Un operatiu dels bombers i sanitaris s'ha mobilitzat per atendre els afectats.

Decepció del sector hoteler valencià amb el nou plec de l’Imserso: expectatives frustrades

La patronal Hosbec expressa la seva decepció pel nou plec de l'Imserso, que perpetua dinàmiques antigues i no garanteix la sostenibilitat. Les novetats són escasses i no aborden els veritables reptes del sector.

Dotze rescats durant Setmana Santa: El GERA del Consorci de Bombers intervé en situacions d’emergència

Durant les vacances de Setmana Santa, el Grup Especial de Rescat a Altura del Consorci Provincial de Bombers de València ha realitzat dotze rescats en diferents municipis de la província, amb incidències variades que van des de caigudes fins a desorientacions en senderisme.