15.1 C
València
Dijous, 24 abril, 2025

L’OCU exigeix canviar la normativa que permet lloguers turístics il·legals

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha sol·licitat la modificació de la clàusula de temporalitat establerta per la Llei 9/2024 de 2 d’agost. Aquesta norma permet que els apartaments turístics es lloguen sense llicència com si fossin habitatges de temporada, provocant un buit legal que podria afectar el mercat immobiliari.

Segons ha manifestat l’OCU, aquest canvi legislatiu ha permès “trobar una via legal per eludir els requisits establerts per a les habitatges d’ús turístic”. També han demanat que s’ampliï la definició de pis turístic per incloure criteris com la rotació d’inquilins.

L’OCU ha recordat que la norma modifica la llei anterior, que no contenia limitacions temporals específiques per als habitatges de lloguer turístic. Ara, la normativa considera habitatge turístic aquells immobles llogats per un temps inferior o igual a 10 dies. Els que se lloguen per igual o més de 11 dies s’acullen a la Llei d’Arrendaments Urbans.

Amb la nova regulació, afirmen que molts propietaris han optat per traure els seus habitatges al mercat amb l’opció de lloguer de temporada, la qual cosa ha incrementat la disponibilitat de pisos amb estada mínima d’11 dies a través de plataformes com Airbnb. L’OCU considera que els habitatges turístics ofereixen una “funció necessària”, però subratllen la importància d’una correcta regulació per tal de preservar tant els drets dels llogaters com dels veïns.

Segons l’OCU, el criteri dels 10 dies no és vàlid per diferenciar entre l’ús com a habitatge turístic i un lloguer de temporada, ja que això afecta les normatives de convivència i control.

L’OCU ha instat el Govern valencià a augmentar el control sobre les plataformes de lloguer i a reforçar la normativa sobre contractes d’arrendament per evitar abusos. També han proposat reformular l’article 65 de la llei per ajustar el seu marc legal al que s’ha establert en la majoria de les normatives autonòmiques.

Últimes notícies

Acció Cultural impulsa jornades per reforçar la cultura en valencià

Del 5 al 8 de maig, Acció Cultural organitza les jornades 'Escoltem la Cultura' per analitzar les deficiències del sector cultural en valencià i proposar mesures efectives de millora.

Recordant la Missa del Papa Francisco: La Parròquia Sant Ángel Custodi de València Celebra la seva Història

La parròquia Sant Ángel Custodi a València recorda la missa oficiada pel Papa Francisco el 2006 durant la V Trobada Mundial de les Famílies, un moment emblemàtic per a la comunitat.

Trump qüestiona l’estratègia de Zelenski sobre Crimea: ‘Si la volen, per què no van lluitar?’

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha tornat a criticar Volodimir Zelenski per la seva postura sobre Crimea, suggerint que si vol recuperar la península, hauria d'haver lluitat per ella fa anys. Aquesta declaració ve acompanyada de debat sobre possibles concessions en un futur acord de pau.

Les Arts presenta una fascinant doble producció amb Ravel i Puccini que desafia les expectatives del públic

Les Arts estrena una nova producció que combina 'L'heure Espagnole' de Ravel i 'Gianni Schicchi' de Puccini, sota la direcció de Moshe Leiser, Patrice Caurier i Michele Spotti, el 25 d'abril. Amb un humor contrastat, les dues obres exploren temes de matrimoni, frustració i cobdícia.

Terratrèmol de 6,2 a Istanbul: més de 150 ferits i mesures d’emergència

Un fort terratrèmol de magnitud 6,2 ha sacsejat Istanbul, deixant més de 150 ferits i obligant a suspendre les classes. No hi ha víctimes mortals ni danys a infraestructures crítiques.

Dos ferits en un accident amb tres cotxes i un camió a l’A-7 de Paterna

Un accident entre tres cotxes i un camió a l'A-7, a Paterna, ha deixat dos ferits per contusions. Un operatiu dels bombers i sanitaris s'ha mobilitzat per atendre els afectats.

Decepció del sector hoteler valencià amb el nou plec de l’Imserso: expectatives frustrades

La patronal Hosbec expressa la seva decepció pel nou plec de l'Imserso, que perpetua dinàmiques antigues i no garanteix la sostenibilitat. Les novetats són escasses i no aborden els veritables reptes del sector.

Dotze rescats durant Setmana Santa: El GERA del Consorci de Bombers intervé en situacions d’emergència

Durant les vacances de Setmana Santa, el Grup Especial de Rescat a Altura del Consorci Provincial de Bombers de València ha realitzat dotze rescats en diferents municipis de la província, amb incidències variades que van des de caigudes fins a desorientacions en senderisme.