18.7 C
València
Dimecres, 30 abril, 2025

El Cecopi aprova la desescalada a nivell 1 de la situació d’emergència a la Comunitat Valenciana

Oferta turística

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS) –

El Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) ha acordat la desescalada a nivell 1 de la situació d’emergència a la Comunitat Valenciana, segons ha informat l’112 Comunitat Valenciana. Aquesta decisió es produeix després d’una reunió celebrada aquest matí on s’han analitzat les circumstàncies que han rodejat la complicada situació que ha viscut la regió.

Des de dilluns a la nit, la Comunitat es trobava en nivell 3 d’emergència com a conseqüència d’una important apagada electrica que va afectar més de la meitat del territori espanyol.

Segons les darreres actualitzacions, el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) continuarà realitzant el seguiment de la recuperació de l’apagada registrada. Els serveis d’emergència treballen per garantir la seguretat de la ciutadania i la normalització dels serveis elèctrics.

La desescalada a nivell 1 permetrà la rehabilitació gradual dels serveis afectats i, a més a més, l’entrada a una nova etapa per a la restauració de la normalitat, la qual cosa és crucial per a la recuperació social i econòmica de la Comunitat. La situació continuarà sent vigilada de prop.

Últimes notícies

Sánchez exigeix la informació clau de l’apagada elèctrica a Red Eléctrica

El president del Govern, Pedro Sánchez, sol·licita a Red Eléctrica la informació completa sobre l'apagada més greu de la història a Espanya, mentre que els tècnics descarten un ciberatac com a causa.

Detingut un conductor temerari per conduir drogat i en sentit contrari per l’A-7 i la N-340 a Alcoi i Cocentaina

Un home de 49 anys ha estat arrestat per conduir en sentit contrari i sota l'influència de drogues, causant ferits entre la Guàrdia Civil. Les autoritats investiguen els danys ocasionats.

Un ciclista de 88 anys és atès després de quedar-se inconscient a Castelló

Un ciclista de 88 anys ha estat atès per serveis sanitaris a Castelló després de desmais en un carrer. Ha estat reanimat i traslladat a l'hospital.

El Tribunal de Comptes imposa una multa de 862.000 euros a Vox per donacions irregulars

El Tribunal de Comptes ha multat el partit Vox amb 862.496,72 euros per rebre donacions irregulars durant els anys 2018, 2019 i 2020. Vox recorrerà la sanció al Tribunal Suprem, considerant-la injusta. En el passat, el partit ja havia estat sancionat per finançament irregular en una altra ocasió.

Compromís i PSPV exigeixen la destitució de Badenas davant possibles casos de corrupció

Els grups Compromís i PSPV demanen a l'alcaldessa de València, María José Catalá, que destituisca a Juan Manuel Badenas a causa d'una indagació de la UCO. Acusen el govern del PP de tapar possibles casos de corrupció.

Badenas defén la seua inocència i denuncia una suposada ‘persecució política’

El regidor de Patrimoni, Juan Manuel Badenas, expressa la seua disposició de col·laborar en la investigació judicial que el concerneix, alhora que denuncia una 'persecució política' en el seu contra.

La UCO investiga contractes de València Activa i María José Catalá reacciona davant la sol·licitud de documentació

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha confirmat que la UCO ha sol·licitat documentació relacionada amb la Fundació València Activa, incloent contractes de legislatures anteriors. El ple d'abril va veure la intervenció de Compromís, denunciant possibles irregularitats.

La UCO sol·licita dades sobre contractes de Juan Manuel Badenas (Vox) a l’Ajuntament de València

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha sol·licitat informació sobre contractes de Juan Manuel Badenas, regidor de Patrimoni i exedil d'Ocupació, a l'Ajuntament de València, en el marc d'una investigació per possibles delictes de prevaricació i malversació. Les denúncies de Compromís i PSPV han activat aquesta investigació relacionada amb un contracte de patrocini.