18.7 C
València
Dimecres, 30 abril, 2025

Detinguts dos homes a Ontinyent per vuit robatoris en habitatges d’Alacant, València i Murcia

Oferta turística

ALACANT, 30 (EUROPA PRESS) – Agents de la Policia Nacional d’Alacant i de Cartagena han detingut dos homes, de 29 i 33 anys, a Ontinyent, sospitosos de cometre almenys vuit robatoris amb força en habitatges de les províncies d’Alacant, València i Murcia. Els arrestats van ser agafats en el moment en què aparentment robaven rellotges, joies i altres efectes de valor d’un domicili situat a la capital de la Vall d’Albaida.

La recerca es va iniciar després de rebre una denúncia d’un robatori en un habitatge a Alacant. Les primeres investigacions van identificar un dels presumptes autors, confirmant la presència d’un grup criminal organitzat procedent d’Europa de l’Est, que es desplaçava entre diferents punts del territori espanyol per dur a terme els seus robatoris “amb total impunitat”, segons informa la Policia en un comunicat oficial.

Segons la investigació, la manera d’actuar consistia en accedir als domicilis mitjançant ganzúes fabricades per ells mateixos o emprant cola en les portes per detectar si hi havia persones a dins. Un cop asseguraven que no hi havia residents, procedien a forçar els panys, causant mínims danys, i sostreien joies, diners i altres efectes de valor.

Gràcies a la coordinació entre les diferents unitats policials, es va obtenir informació que els sospitosos podrien estar a la localitat d’Torrevella. Així, es va implementar un dispositiu de vigilància sobre el vehicle que utilitzaven i els seus moviments.

Operació i detencions

Durant una d’aquestes vigilàncies, els agents van seguir els sospitosos fins a Ontinyent, on van ser arrestats just després d’eixir d’un habitatge on van cometre un robatori. En el moment de la detenció, portaven a sobre ferramentes dissenyades per forçar panys i divers material robat, incloent rellotges i joies.

Posteriorment, es va realitzar un registre a la residència dels detinguts a Torrevella, on la policia va confiscar joies, rellotges i altres articles de valor potencialment relacionats amb casos anteriors de robatoris.

Els dos arrestats han estat posats a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia d’Ontinyent, qui ha dictat l’ingrés a la presó. Així mateix, els agents han portat a terme noves investigacions per identificar els objectes confiscats i, fins ara, han pogut retornar diversos d’ells als seus propietaris originals.

Amb aquestes detencions, la policia ha aconseguit esclarir un total de vuit robatoris amb força en habitatges a les localitats d’Alacant, Villena, Ontinyent i Cartagena.

Últimes notícies

Un ciclista de 88 anys és atès després de quedar-se inconscient a Castelló

Un ciclista de 88 anys ha estat atès per serveis sanitaris a Castelló després de desmais en un carrer. Ha estat reanimat i traslladat a l'hospital.

El Tribunal de Comptes imposa una multa de 862.000 euros a Vox per donacions irregulars

El Tribunal de Comptes ha multat el partit Vox amb 862.496,72 euros per rebre donacions irregulars durant els anys 2018, 2019 i 2020. Vox recorrerà la sanció al Tribunal Suprem, considerant-la injusta. En el passat, el partit ja havia estat sancionat per finançament irregular en una altra ocasió.

Compromís i PSPV exigeixen la destitució de Badenas davant possibles casos de corrupció

Els grups Compromís i PSPV demanen a l'alcaldessa de València, María José Catalá, que destituisca a Juan Manuel Badenas a causa d'una indagació de la UCO. Acusen el govern del PP de tapar possibles casos de corrupció.

Badenas defén la seua inocència i denuncia una suposada ‘persecució política’

El regidor de Patrimoni, Juan Manuel Badenas, expressa la seua disposició de col·laborar en la investigació judicial que el concerneix, alhora que denuncia una 'persecució política' en el seu contra.

La UCO investiga contractes de València Activa i María José Catalá reacciona davant la sol·licitud de documentació

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha confirmat que la UCO ha sol·licitat documentació relacionada amb la Fundació València Activa, incloent contractes de legislatures anteriors. El ple d'abril va veure la intervenció de Compromís, denunciant possibles irregularitats.

La UCO sol·licita dades sobre contractes de Juan Manuel Badenas (Vox) a l’Ajuntament de València

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha sol·licitat informació sobre contractes de Juan Manuel Badenas, regidor de Patrimoni i exedil d'Ocupació, a l'Ajuntament de València, en el marc d'una investigació per possibles delictes de prevaricació i malversació. Les denúncies de Compromís i PSPV han activat aquesta investigació relacionada amb un contracte de patrocini.

Reyes Martínez assumeix la presidència de LAVAC, impulsant l’art contemporani a València

Reyes Martínez, directiva de Set Espai d'Art, és la nova presidenta de l'Associació de Galeries d'Art Contemporani de la Comunitat Valenciana, substituint Rosa Santos, qui continuarà com a tresorera.

El PP i Vox s’oposen a la comissió d’investigació per la dana, al·legant electoralisme de l’oposició

Els partits PP i Vox han rebutjat la creació d'una comissió d'investigació per la dana a València, argumentant que l'oposició utilitza el tema com a eina electoral.