17.8 C
València
Dissabte, 10 maig, 2025

Sánchez anuncia la mesura que prorrogarà més enllà del 9 de maig

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat este dimecres durant la seua compareixença al Congrés que un cop acabe l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig el seu executiu prorrogarà tres mesos més totes les mesures dels darrers reials decrets en matèria de desnonaments i lloguer. Sánchez ha assegurat que l’objectiu del seu govern és que «no es quede ningú enrere». D’esta manera es prorrogarà tres mesos la possibilitat de demanar una moratòria o condonació parcial del lloguer quan el propietari siga un gran tenidor o una entitat pública.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

 

Així mateix, amb esta pròrroga, també s’amplien tres mesos els contractes que es poden acollir a una pròrroga extraordinària de sis mesos del lloguer en els mateixos termes que el contracte que expire. A més, es prorroga la suspensió dels desnonaments i llançaments a arrendataris vulnerables sense alternativa residencial, incloses les llars afectades per processos de desnonaments que no deriven de contractes de lloguer, sempre que hi haja dependents, víctimes de la violència masclista o menors d’edat a càrrec.

Totes estes mesures tenien vigència fins a la finalització de l’estat d’alarma, el 9 de maig, i es prorrogaran fins al 9 d’agost. Segons Sánchez es complementen amb altres mesures que ja estan en marxa sobre habitatge, entre les que pretén sumar ben aviat la Llei d’Habitatge.

 

El president del govern espanyol reivindica els valors de la República

Sánchez ha obert el debat recordant el 90 aniversari de la proclamació de la República, un projecte «modernitzador» que «buscava la consolidació de la pau» i «prioritzar el valor de la democràcia». «Aquell projecte que va néixer avui fa 90 anys era el primer d’Espanya que apostava per l’educació i la ciència com a motor de la modernitat», ha dit, afegint que el darrer vincle amb aquell projecte és la signatura de l’entrada d’Espanya a la Unió Europea el 1985.

 

En este sentit, Pedro Sánchez ha assenyalat que «30 anys després els rellotges no s’aturen i serà la democràcia, la Constitució i Europa qui s’impose al discurs de l’odi i ens ajude a superar la pitjor crisi sanitària, econòmica i social».
 

Presentació del pla de recuperació

Sánchez ha presentat el pla de recuperació, que ja va avançar dimarts en roda de premsa després del Consell de Ministres i enviarà este mes d’abril a la Comissió Europea, i ha reiterat que és un «gran motor» per a l’economia espanyola. El president del govern espanyol ha tornat a explicar que un 40% de les inversions seran per a la transició ecològica, el 31% a la transformació digital, un 10,5% a educació i formació i un 7% en R+D+i.

L’oposició ha criticat durament el discurs triomfalista de Pedro Sánchez este matí, i Pablo Casado ha estat el més dur. «Vosté qui es creu que és?», li ha dit, alhora que l’ha definit com «el pitjor president de la democràcia». Més enllà dels eslògans, li ha demanat que porte el pla de recuperació al Congrés perquè siga debatut i votat.

En la seua rèplica, Pedro Sánchez ha defensat el seu pla i l’ha comparat amb la Segona República, «aquell ambiciós projecte que buscava la modernització de l’Estat i de la societat, la consolidació de la pau, la derrota de la dictadura i el valor de la democràcia».

Últimes notícies

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.

Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels EUA, Donald Trump, planteja una pujada d'impostos per als més rics amb l'objectiu de finançar un nou paquet fiscal que inclou rebaixes per a les classes mitjanes i baixes.

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

Compromís ha presentat al·legacions contra el Pla Especial de Protecció de Sant Miquel dels Reis, denunciant l'impacte de les grans empreses immobiliàries i demanant un mínim del 30% per a habitatge públic.

Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, afirma que les modificacions de la Llei de Concòrdia per PP i Vox obren la porta a reposar la creu del parc Ribalta. El Grup Municipal Socialista condemna la 'rendició' del PP a la ultradreta, destacant la importància de la memòria democràtica.

Mort Domingo Ochoa, un dels pioners de la indústria valenciana i fundador d’Indústries Ochoa

Domingo Ochoa, fundador d'Indústries Ochoa i membre fundador d'AVIA, ha mort a 81 anys a València. La seva vida es va dedicar a la innovació i al creixement del sector industrial valencià.

Ricardo Belda, nou director gerent del Consell Agrari Municipal de València

Ricardo Belda és nomenat nou director gerent del Consell Agrari Municipal de València, aportant la seva experiència prèvia com a director de la Universitat Popular.

Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva Teresa Ribera atendrà les associacions de víctimes de la dana a Brussel·les en una visita programada per a la setmana vinent, destacant la importància de fer sentir les veus dels afectats. La visita també inclourà trobades amb alts càrrecs de la Comissió Europea i el Parlament Europeu.