26.3 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

La Generalitat aplica la reducció addicional del 30% en abonaments i títols multiviatge de transport públic

La Generalitat aplica a partir del pròxim 1 de setembre la reducció addicional d’un 30% en el preu dels abonaments i títols multiviatge de tots els serveis de transport públic competència de la Generalitat.

Aquesta mesura se suma a la reducció de preus de fins a un 50% que ja està vigent i afecta els títols SUMA, zona TAM d’Alacant, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i Metrovalencia.

- Advertisement -Telegram València Diari

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha assenyalat que “aquest descompte se suma a les tarifes ja aplicades enguany per la Generalitat en els transports de la seua competència, que han permés que les persones usuàries es beneficien de descomptes de fins a un 50% i que han suposat una inversió de més de 20 milions d’euros per part del govern autonòmic”.

Al seu torn, la consellera ha explicat que “aquesta iniciativa forma part del paquet de mesures que la Generalitat ha anat aplicant després de la invasió d’Ucraïna, per a fer front a la pujada dels costos de l’energia i incentivar l’ús del transport públic per a afrontar aquesta situació”.

La mesura s’aplicarà entre l’1 de setembre de 2022 i el 31 de desembre de 2022 i queden exclosos els bitllets senzills i d’anada i volta. Posteriorment, des de l’1 de gener fins al 31 de gener de 2023 els títols adquirits dins del període bonificat seran susceptibles d’utilització.

La reducció del 30% és conseqüència de l’aprovació del Govern d’Espanya del Reial decret llei 11/2022, de 25 de juny, que estableix un sistema d’ajudes directes, corresponents en 2022, per a proporcionar suport financer a les comunitats autònomes per a aplicar un descompte en el servei de transport públic per carretera de la seua competència.

Títols SUMA i Metrovalencia

La reducció del 30% també s’aplica als nous títols de transport SUMA, que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, el transport públic de l’àrea metropolitana de València dels serveis de Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalia.

La posada en marxa de SUMA al gener d’enguany ja ha permés oferir una important rebaixa sobre les tarifes anteriors, entre un 11% i un 55% segons títols, que s’afegirà al descompte temporal del 30% previst per als pròxims tres mesos.

Amb aquesta nova rebaixa els títols SUMA 10 passen de 8 a 5,60 euros per a una zona; de 12 a 8,40 euros en dues zones; i de tres zones es redueix de 20 a 14 euros. SUMA mensual passa a costar 24,5 euros per a una zona i 37,1 per a tres, mentre que el SUMA Mensual Jove d’una zona costarà 20,8 euros i de tres 31,55 euros.
En Metrovalencia la reducció del 30% s’aplica en tots els títols TuiN i abonaments temporals.

En els títols TuiN s’aplica directament el descompte del 30% sobre import carregat i addicional a la resta de reduccions que corresponguen, per a imports abonats a partir dels cinc euros de recàrrega mínima establida.
El descompte addicional s’afig a les reduccions existents per a Tuin Jove, Família Acollidora i Família Nombrosa General i Especial.

Els títols mensuals Gent Major i Mobilitat per a tres zones passa a costar 6,80 euros. En el cas del títol Mobilitat Anual s’ha previst reintegrar els imports corresponents per períodes quinzenals, coincidents amb el període bonificat, tant en targetes adquirides com de targetes en ús.

Zona TAM d’Alacant, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló

En la zona TAM d’Alacant, el bo Móbilis de 10 viatges passarà a costar 6,05 euros; el bo Móbilis Jove de 30 viatges es redueix fins a 14,8 euros; i el bo escolar de 30 viatges 11,55 euros. Els títols Bono 30 dies es redueixen a 28 euros i el Ruta 4/30 Jove a 10,50 euros.

Els títols propis del TRAM d’Alacant es redueixen de nou, després de la modificació aplicada al juny d’enguany i que ja va permetre que es reduïra el preu dels viatges fins a un 50%. Amb aquest descompte addicional del 30% els preus són per al Bo 10 d’una zona 5,6 euros, de dues zones 8,4 euros, i 14 euros de tres zones. El bo 30 d’una zona queda en 15,95 euros, 23,9 euros de dues zones i 39,9 euros per a tres zones.

El títol 24 hores s’ha fixat en 5,6 euros i els mensuals Gent Major i Mobilitat passen ficar al llit 6,75 euros. En el cas d’aquests dos títols de periodicitat anual s’ha previst reintegrar els imports corresponents per períodes quinzenals, coincidents amb el període bonificat, tant en targetes adquirides com de targetes en ús.

En el TRAM de Castelló, el bo de 10 viatges passa a costar 5,7 euros i el de 30 dies 21 euros.

Últimes notícies

La sala VIP de l’aeroport de Manises estrena plats d’un cuiner amb estrela Michelin

El valencià José Manuel Miguel, del restaurant Beat de Calp, i l’empresa alacantina Esatur ja gestionen sales VIP a Barajas i altres tres aeròdroms

Màxim Huerta, primer firmant del manifest del Fòrum Jaume I per a commemorar els 750 anys de la seua mort

El Fòrum promourà la participació social i cultural a la Comunitat Valenciana amb actes i activitats fins a 2026

Un SAMU salva d’un ennuegament un bebé de 13 dies a Silla

Un familiar practica al menut una reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada de l’equip mèdic

El trasllat de la Mare de Déu reunix milers de fidels a València

La imatge de la Mare de Déu ha sigut portada en 22 minuts des de la basílica fins a la catedral entre versos i elogis

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana