19.1 C
València
Dijous, 8 maig, 2025

Carlos Mazón manté l’ambigüitat davant un possible avançament electoral

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, evita concretar sobre les eleccions anticipades

En la recent compareixença d’ant i a la signatura d’un protocol a Elx, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ja aclarit la seva postura respecte a una candidatura a les eleccions anticipades, un tema que ha estat objecte de debat després de les crítiques rebudes pel seu govern a causa de la gestió de la dana. La líder del PSPV, Diana Morant, ha exigit explícitament que es convoquen anticipadament, però Mazón ha preferit no entrar en especulacions. “Seguim treballant”, ha afirmat.

Mazón ha presidit aquest acte com a mostra del seu suport no només a la localitat d’Elx, sinó també al desenvolupament de les infraestructures i la recuperació del territori afectat. Les preguntes dels mitjans sobre possibles dimissions o una convocatòria electoral es van topar amb la seva negativa a entrar en detalls, limitant-se a comentar que el seu govern recolza els projectes necessaris per al benestar dels ciutadans.

- Advertisement -Telegram València Diari

A més, durant l’acte, una ciutadana va aprofitar l’ocasió per demanar al president que ofereixi una disculpa pública, una petició que evidencia l’inconformisme ciutadà vers la gestió actual i que podria influir en les expectatives del govern per a un eventual avançament electoral.

En resum, la primera resposta de Mazón a interrogants sobre el seu futur polític es destaca per la seva falta de concreció, la qual cosa genera expectatives sobre el que pot venir en els pròxims mesos, tant a nivell de govern com a nivell ciutadà.

Últimes notícies

Recurs d’inconstitucionalitat contra la llei valenciana que permet l’urbanisme sobre horta protegida

El PSOE, Sumar, ERC i Podem recorren al Tribunal Constitucional per aturar una llei que permet construir sobre terres agrícoles protegides a València, argumentant que això posaria en perill la sobirania alimentària i les infraestructures verdes.

Zelenski denuncia les atrocitats russes en l’aniversari de la II Guerra Mundial

El president ucraïnès, Volodimir Zelenski, assenyala que Rússia repeteix les atrocitats del règim nazi en una commemoració marcada pel cinisme de Putin. En un missatge aquest Dia del Record i la Victòria, fa una crida a la unió contra el mal.

Desarticulació d’una xarxa dedicada a l’explotació laboral de temporers agrícoles a València

La Policia Nacional desarticula a València una organització criminal dedicada a la tracta de persones. Nou víctimes han estat alliberades d'una situació d'explotació laboral com a temporers agrícoles.

La Unió Demana Més Controls i Reciprocitat en els Productes Importats

La Unió Llauradora ha requerit una revisió urgent dels estàndards de producció de productes importats a la UE, destacant un augment notable de les alertes sobre fruites i hortalisses amb residus no autoritzats. L'organització reclama mecanismes de reciprocitat en la regulació per assegurar la salut pública i la competitivitat dels productors locals.

La Universitat de València suspén les classes al campus d’Ontinyent per fortes pluges

La Universitat de València ha suspés totes les activitats docents al campus d'Ontinyent a causa de l'alerta per fortes pluges, activant el nivell 2 d'emergència. El personal treballarà a distància per evitar desplaçaments.

Innovació a la UPV: robots i videojocs per a educar sobre la diabetis infantil

L'Institut ai2 de la UPV desenvolupa recursos educatius innovadors per a millorar la comprensió de la diabetis tipus 1 entre xiquets, amb videojocs i un robot que simula les respostes glucèmiques.

Índia eleva a dotze els morts per atacs de Paquistan contra Cacmir

Les autoritats d'Índia informen de dotze morts i més de 50 ferits a causa dels atacs de Paquistan a Cacmir. Els atacs són conseqüència de l'inici de la 'Operació Sindoor'.

Banc Sabadell augmenta el seu benefici net a 489 milions d’euros fins al març de 2025

Banc Sabadell ha registrat un benefici net atribuït de 489 milions d'euros en el primer trimestre de 2025, un augment del 58,6% en comparació amb el mateix període de l'any anterior.