16.6 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

Els dies que la vacuna tardarà en ser efectiva contra el coronavirus

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El coronavirus està sent la gran preocupació de tots els espanyols. La pandèmia continua assotant amb duresa al país i per desgràcia esta situació també s’està veient en tot el món.

 

Després del primer Estat d’Alarma decretat al març han canviat molt les coses. En aquells dies es va estimar que la vacuna arribaria en un termini de 15 mesos. Afortunadament, les dates s’han avançat i ja hi ha grans pronòstics sobre les vacunes.

 

Comença el pla de vacunació del govern

Moderna o Pfizer són alguna de les vacunes que més efectivitat ha generat en els diferents assajos. Tot i que els països encara no han subministrat les vacunes, ja existixen moltes persones que s’han vacunat contra el coronavirus. Ells són els voluntaris. Per este motiu es creu que la vacuna no és perillosa.

 

Ara ve un altre gran debat. La gran majoria d’espanyols es pregunta sobre el temps que tarda la vacuna en fer efecte. Molts estan aterrits pel fet de vacunar-se, encara que els experts han assegurat que esta por no ha d’existir.

 

Els que sí que estan per la labor de vacunar-se no deixen de preguntar-se sobre el temps que tarda la dosi en fer efecte, per a saber quan es començaria a ser immune al virus. Recordem que el govern d’Espanya ja està preparant amb el pla de vacunació, una cosa que fins fa uns mesos es veia com una cosa molt llunyana.

 

El mateix Pedro Sánchez va dir que amb l’arribada de les vacunes a Espanya, el país està vivint el principi de la fi de la pandèmia. Però ara el debat és un altre, la gent vol més informació sobre esta vacunaGener serà el mes clau a on els primers grups començaran a vacunar-se. El que diferents experts han volgut remarcar és que tot i que la població es vaja vacunant, no cal relaxar les mesures. És important que, tot i haver rebut la vacuna contra el coronavirus, cada persona continue portant mascareta, ja que els efectes no són immediats.

 

La vacuna no té efecte immediat

Aquí es comença a buidar un dels grans dubtes. La immunitat no consistix en vacunar-se i deixar de ser vulnerable al virus, sinó que es tracta d’un procés de dies, fins i tot setmanes. La vacuna creada per Pfizer va anunciar que la seua vacuna experimental presentava una eficàcia del 95% a partir dels 28 dies després de la primera dosi.

 

Estem parlant d‘un mes. Per tant, és important remarcar que l’efecte no serà immediat, pel que una volta vacunats cal continuar adoptant totes les mesures de seguretat i d’higiene pel bé propi i el de tots.

 

Pfizer, que és una de les vacunes amb major efectivitat, ha avisat sobre esta dada. Aproximadament es tardaran uns 28 dies en conseguir esta no vulnerabilitat al virus. Estem davant d’una data estimada que pot comprendre més dies.

 

La mascareta continuarà sent obligatòria l’any ue ve

A demés, segons el citat pla de vacunació del govern, durant el 2021 en Espanya conviuran moltes persones vacunades amb unes altres que no ho estan, pel que tot apunta al fet que la mascareta serà de nou el complement de moda del pròxim any.

 

La gran majoria de vacunes han avisat d’esta dada. El seu efecte no és immediat, pel que és important que una volta vacunats, els ciutadans continuen extremant totes les precaucions. Vicente Larraga, expert en crear vacunes, ha assegurat a Cadena Ser que les vacunes comencen a fer efecte a partir dels 15-28 dies. L’expert ha remarcat que «comencen a fer efecte», pel fet que es tracta d’un procés.

 

D’esta manera les persones vacunades no estaran del tot protegides fins que passen tres o quatre setmanes. A partir del pròxim mes de gener la vacuna ja serà una realitat, pel que deixarà de ser una hipòtesi.

Últimes notícies

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.

Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels EUA, Donald Trump, planteja una pujada d'impostos per als més rics amb l'objectiu de finançar un nou paquet fiscal que inclou rebaixes per a les classes mitjanes i baixes.

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

Compromís ha presentat al·legacions contra el Pla Especial de Protecció de Sant Miquel dels Reis, denunciant l'impacte de les grans empreses immobiliàries i demanant un mínim del 30% per a habitatge públic.