8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El Consell crea una Direcció General per a les víctimes de la dana i nomena a Amparo Clemente

El Consell ha creat una Direcció General d’Atenció a les víctimes i afectats de la dana i ha situat al capdavant a Amparo Clemente, fins ara cap del servici de salut mental de la Conselleria de Sanitat. El portaveu, Miguel Barrachina, l’ha anunciat després del ple en el qual s’han aprovat nomenaments de l’anomenat segon escaló i ha emmarcat la decisió en una resposta al que necessiten les víctimes i el conjunt de la ciutadania valenciana. El nou òrgan ha nascut amb l’objectiu de reforçar la recuperació després de la dana del 29 d’octubre de 2024, que va causar 230 morts, amb un focus clar en la salut mental.

Nova direcció per a atendre víctimes de la dana

La Direcció General s’ha adscrit a la Vicepresidència tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació i la dirigirà Amparo Clemente, d’àmplia trajectòria en salut mental. El seu nomenament ha buscat respondre a una de les demandes principals de les associacions de víctimes: atenció psicològica i acompanyament especialitzat per als afectats.

Amb este disseny, el Consell ha explicat que s’ha pretés centralitzar recursos i coordinar l’ajuda psicològica, social i administrativa, de manera que hi haja una finestreta única que orient, informe i agilitze la tramitació de suports i derivacions als servicis públics. L’Executiu ha defés que així es reduïxen temps, s’eviten duplicitats i es millora l’atenció continuada a famílies i supervivents.

Canvis en Vivenda, Presidència i Comunicació

En la Vicepresidència primera i Conselleria de Vivenda, Ocupació, Joventut i Igualtat s’ha desdoblegat l’antiga Direcció General de Vivenda en dos: Planificació i Polítiques de Vivenda, que assumirà Juan Antonio Pérez Sala, fins ara director general de Vivenda, i Innovació i Transformació Urbana, encara pendent de cobrir. Amb este moviment, el departament ha diferenciat l’elaboració de polítiques i l’execució de projectes de transformació urbana per a accelerar actuacions i aclarir responsabilitats.

En la Vicepresidència segona i Conselleria de Presidència s’ha creat la Secretaria Autonòmica de Política Institucional i Cohesió Territorial. A més, s’han reforçat les àrees de Comunicació: Belén Ríos ha sigut nomenada directora general de Comunicació Institucional; Paco González, de Promoció Institucional; Carmen Sahuquillo, de Comunicació Digital; i Ramón Navarro, de l’Oficina de Premsa de la Presidència. Esta organització ha ordenat funcions per perfils i canals per a millorar la interlocució institucional.

En la Conselleria d’Emergències i Interior s’ha creat la Direcció General de Seguretat Pública, pendent de nomenament, amb la qual s’ha buscat reforçar la coordinació operativa i la prevenció. En Educació, Cultura i Universitats s’ha nomenat a Marta Alonso com a secretària autonòmica de Cultura.

El Consell també ha completat el nivell de subsecretaries: Carlos Lirio en la Vicepresidència primera; Alida Mas en Economia, Hisenda i Administració Pública; Carlos Gracia en Educació; i Ricardo Baiona en Indústria. La Vicepresidència segona ha incorporat a Vicent Satorres com a director general de Política Lingüística.

El portaveu ha assegurat que amb la nova estructura es reforça la recuperació, les polítiques de vivenda, la baixada d’impostos i la simplificació administrativa, i ha subratllat que el nombre d’alts càrrecs s’ha mantingut per davall de l’última legislatura del Botànic. També ha defés que el Govern ha eliminat greix de l’administració, ha reduït impostos i, al mateix temps, ha elevat la recaptació, i que les modificacions han sigut moderades, ajustades i dimensionades per a atendre les víctimes de la dana i als principals problemes dels valencians.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.