El Valencia Basket i l’Asisa Joventut obriran este dimecres en el Roig Arena la seua semifinal de la Lliga Endesa, una sèrie al millor de cinc partits en què el conjunt taronja té avantatge de pista i el cartell de favorit davant un rival sense pressió que arriba llançat després d’eliminar el Kosner Baskonia.
L’equip que entrena Pedro Martínez ha accedit a esta segona ronda després de superar per 2-0 el Surne Bilbao Basket en quarts de final. Ho ha fet per la via ràpida, sense necessitat de tercer partit, i això li ha permés acumular dies addicionals de descans físic i mental.
Enfront, el bloc dirigit per Dani Miret ha hagut d’arribar fins al tercer encontre de la seua sèrie contra el Baskonia. L’Asisa Joventut va segellar el passi diumenge, conduït per un inspirat Ricky Rubio, i ha tingut menys temps per a recuperar-se abans d’esta semifinal.
Quarta cita entre Valencia i Joventut en la temporada
El duel d’este dimecres serà el quart enfrontament entre tots dos equips en la campanya. En els tres anteriors sempre s’ha imposat el conjunt que actuava com a local, amb dos triomfs del Valencia Basket i una victòria de la Penya a Badalona.
En estos precedents, el Valencia Basket ha patit per a limitar la direcció i el control del partit de Ricky Rubio. A més, el conjunt taronja ha tingut molts problemes per a frenar l’enorme capacitat anotadora de Cameron Hunt, determinant també en el segon encontre de la sèrie davant el Baskonia.
Baxes i novetats de l’equip per al primer partit
Per al primer partit de la semifinal, Pedro Martínez mantindrà les baixes de Xabi López-Arostegui i de Josep Puerto. A més, haurà de deixar fora de la convocatòria dos jugadors més per qüestions tècniques.
El Joventut, per la seua banda, continua sense poder comptar amb Ante Tomic, una de les seues grans referències ofensives, lesionat des de fa setmanes. Per suplir-lo, el club verd-i-negre ha incorporat el pivot Yannis Morin i ha augmentat el protagonisme interior de Simon Birgander.
A estes variacions en el joc interior s’afig l’arribada de Jabari Parker, que ha donat més solidesa a la rotació exterior. El seu encaix no ha alterat la manera de jugar del conjunt de Badalona, que manté el seu estil però amb més profunditat de banqueta.
Pedro Martínez avisa: “Ricky és molt llest i domina l’escenari”
Abans d’este primer partit de la semifinal entre el Valencia Basket i l’Asisa Joventut, Pedro Martínez ha destacat públicament la importància de Ricky Rubio en el joc dels verd-i-negres i la seua capacitat per forçar faltes i anar a la línia de tirs lliures.
“Ricky és molt llest, sap jugar molt bé amb el seu cos i domina molt l’escenari on es desenrotlla l’actuació. Sap el que ha de fer per a anar a la línia”, ha explicat l’entrenador taronja en roda de premsa.
Martínez també ha comparat les seues xifres amb les d’altres bases de perfil similar. “Tira molts tirs lliures comparat, per exemple, amb (Jean) Montero, que és un altre jugador de molt un contra un”, ha assenyalat.
Davant eixa amenaça, el tècnic ha remarcat quina ha de ser l’actitud defensiva del seu equip. “En el que depenga de nosaltres, intentarem fer la millor defensa possible i, en el que no, haurem de patir-lo”, ha admés.
Sense confiar-se amb el paper de favorit
L’entrenador del Valencia Basket, amb passat en el Joventut de Badalona, conjunt amb el qual va conquistar la Copa Korac del 1990, ha volgut rebaixar el discurs sobre el favoritisme. Ho ha fet recordant el que ha passat en la resta de quarts de final.
Martínez ha citat les eliminacions de Real Madrid, Kosner Baskonia i UCAM Murcia, els altres tres caps de sèrie junt al Valencia Basket. Per a ell, estos resultats demostren que no té sentit basar-se en la classificació de la fase regular.
“Parlar de favorits en una competició en la qual acaben de perdre tres equips amb el factor pista… podem anar al refranyer: quan veus les barbes del veí tallar… No val per a res”, ha recalcat.
A més, ha incidit en el gran moment de forma de l’Asisa Joventut i en la seua notable eliminatòria contra el Baskonia. “Ha donat tota una exhibició en el playoff, ha guanyat molt fàcil a un equip que estava en una forma increïble, a un equip que havia fet les mateixes victòries que nosaltres en la fase regular”, ha recordat.
Martínez ha detallat també algunes de les claus tàctiques que ha vist en la Penya. “Han defensat molt bé, han estat molt sòlids i el Baskonia no ha tingut la fluïdesa d’estes últimes setmanes per eixa defensa”, ha analitzat.
El tècnic ha posat en valor el fitxatge de Yannis Morin. “El fitxatge de (Yannis) Morin els ha donat molt. Ricky Rubio i (Cameron) Hunt tenen moltíssima qualitat, són molt llestos i han estat inconmensurables. (Simon) Birgander també ha fet una sèrie molt bona i (Jabari) Parker també”, ha afegit.
Martínez ha insistit que respecten molt el conjunt que prepara Dani Miret. “És un molt bon equip que està en un estat de forma extraordinari. No serà una grandíssima sorpresa si perdem i tampoc si guanyem. Estem al 50 %”, ha afirmat.
Playoff llarg i necessitat de saber patir
Sobre el format de la sèrie, al millor de cinc partits, el tècnic del Valencia Basket ha admés que no sap si els beneficia o no. Sí que té clar, però, que haurà de ser un creuament exigent i possiblement llarg.
“És molt probable que siga un playoff llarg i hem d’assumir que potser es decidix en el quint encontre. Per això hem de saber patir”, ha conclòs.
FITXA TÈCNICA
Valencia Basket – Asisa Joventut
Competició: semifinals de la Lliga Endesa
Sistema: sèrie al millor de cinc partits
Pista: Roig Arena (València)
Avantatge de pista: Valencia Basket, que juga en casa els dos primers partits








