11.2 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

José Muñoz exigeix eleccions anticipades davant la situació crítica de Carlos Mazón

El síndic del PSPV-PSOE a les Corts, José Muñoz, ha manifestat la seva opinió que el president de la Generalitat i líder del PPCV, Carlos Mazón, està acorralat, tant política, social com judicialment. En una roda de premsa celebrada a Alacant, Muñoz ha tornat a demandar la convocatòria d’eleccions anticipades, al·legant que “aquesta societat ha de passar pàgina” i que és “necessari que aixeque”.

Muñoz ha insistit en què “la dignitat” i la “moral” del govern valencià estan en joc, especialment pel que fa a les conseqüències de la recent dana. “És necessari que això acabe”, ha declarat, subratllant el pes de les corrupcions del passat del PP en la seva afirmació.

Vestit en records del passat, va recordar a l’audiència persones condemnes per corrupció com Francisco Camps i Carlos Fabra. “El PP ha acorralat a Mazón”, va expressar Muñoz, indicant que molts dels qui estaven presents en un recent acte a València han passat per situacions semblants sense responsabilitats.

A més, va criticar la falta de rumb del PP, assenyalant que les directives polítiques venen de figures com Isabel Díaz Ayuso, que exigeix convocatòries anticipades per al congrés nacional dels populars. Aquesta realitat provoca que la situació de Mazón es torni insostenible, va afegir.

Crític amb la permanència de Mazón

El síndic del PSPV-PSOE també va fer èmfasi en que Mazón pensa en com pot “reconstruir-se personalment” mentre des de fa temps la seva gestió a la Generalitat es troba en una fase de “temps de descompte”.

Muñoz ha afirmat que Mazón s’”aferra al càrrec” per la seva immunitat judicial, amb l’objectiu d’acumular els dos anys necessaris al càrrec per assegurar-se un sou com a expresident. A més, ha apuntat que Mazón utilitza la compliació de les situacions, com la dana, per obtenir beneficis per a suposats afavorits.

Enfront d’aquesta situació, Muñoz ha defensat que el PSPV-PSOE “està preparat per a governar” i que la líder del partit a la Comunitat Valenciana, Diana Morant, “està preparadíssima per a ser presidenta de la Generalitat”. Va assegurar que Morant entrarà caminant amb suport popular i que el PSPV ha realitzat els seus congressos amb equips renovats i un projecte polític actualitzat.

“Cada dia que passa és un dia perdut”, ha conclòs Muñoz, decretant que és fonamental la dimissió de Mazón i la convocatòria anticipada d’eleccions, per tal que la ciutadania pugui votar lliurement. La degradació institucional i social que ha provocat Mazón, segons Muñoz, és insostenible.

Així, Muñoz ha reclamat: “Volem votar” i “eleccions ja”, ressaltant la importància que es posin les urnes damunt de la taula per tal que els ciutadans puguin decidir el seu futur i passar pàgina a la “més fosca història de la Comunitat Valenciana”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.