La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha reclamat a la Unió Europea “una resposta unitària” davant dels aranzels imposats pels Estats Units. Segons Cano, la Comunitat Valenciana exporta a EUA un total de 2.850 milions d’euros, focalitzant-se principalment en sectors com l’automòbil, la ceràmica i el calçat.
La consellera ha destacat que el Govern valencià va crear al febrer una mesa de seguiment per analitzar l’impacte d’aquests aranzels en la indústria valenciana. Des d’aquest espai de treball, es col·labora activament amb les empreses afectades a través d’un pla d’internacionalització que busca diversificar els mercats per compensar possibles pèrdues als EUA.
Respecte als aranzels del 25% sobre vehicles importats, Cano ha expressat la seva preocupació sobre l’impacte que això podria tenir en la producció de 300.000 unitats anuals del nou vehicle global que Ford d’Almussafes preveu llançar el 2027. No obstant això, ha afirmat que existeix un diàleg constant entre el Consell i l’empresa, i ha manifestat la seva confiança en la continuïtat de la inversió de Ford a la planta valenciana.
Cano ha subratllat la importància de l’atracció d’inversions en la política del Consell, mencionant que treballen en projectes de diversos sectors que es donaran a conèixer posteriorment per motius de confidencialitat. Ha afegit que és necessari trobar noves oportunitats d’inversió i expandir les exportacions ja que les decisions del govern dels EUA modifiquen el tauler de joc.