La Generalitat Valenciana ha anunciat una inversió **superior a 200 milions d’euros** per a la **recuperació postdana** en el pressupost del 2025, segons ha declarat el secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, **Felipe Carrasco**. En una compareixença a la Comissió d’Indústria, ha subratllat la importància d’aquest esforç per garantir la **recuperació del teixit productiu** i dinamitzar l’economia de les zones més afectades. Carrasco ha afirmat que és un esforç que no té precedents i que busca atendre l’emergència causada per les devastadores inundacions que van afectar la comunitat.
Les inundacions del mes passat van causar **danys directes** que es valoren en **quasi 11.000 milions d’euros**. D’aquests, s’estima que **5.000 milions** seran necessaris per a la reconstrucció de naus industrials, mentre que **2.000 milions** es dedicaran a reparar infraestructures comunes. Carrasco ha detallat que immediatament després de les inundacions, la Generalitat es va centrar en **millorar la seguretat** en els polígons industrials, reposant serveis bàsics i retirant residus perillosos.
El Pla de Recuperació posat en marxa inclou **136 accions** diferents enfocades a ajudar les empreses afectades. En els darrers mesos, s’han gestionat **quasi 8.200 sol·licituds** d’ajudes que han aixecat **76 milions d’euros** invertits directament en la recuperació del sector industrial. Carrasco ha destacat que el **Pla Llaura Empreses** disposa de **127,4 milions d’euros** en ajudes, amb una data límit per presentar sol·licituds fins al 30 de juny.
Entre les mesures contemplades en el pressupost, es destinaran **10 milions d’euros** per a **internacionalització** d’empreses afectades i uns altres **21 milions** per potenciar el comerç en les zones impactades. Carrasco ha ressaltat que aquesta inversió no és només una xifra, sinó una **declaració d’intencions** per garantir el futur i la sostenibilitat de l’economia local.
En les reaccions a aquestes afirmacions, l’oposició ha expressat diverses crítiques. **Vox** ha apuntat que les ajudes són insuficients i que la **dependència del Govern central** és evident, mentre que **Compromís** i altres partits han demanat una major inversió estatal. Carrasco ha defensat que la Generalitat ha fet més del que ha pogut amb unes finances **infrafinançades** i ha instat al Govern central a proporcionar un **finançament just** i a incrementar les ajudes directes per afrontar la situació actual.