18.7 C
València
Dimecres, 30 abril, 2025

La UCO investiga contractes polèmics de Juan Manuel Badenas (Vox) relacionats amb València Activa

Oferta turística

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha requerit a l’Ajuntament de València i a la Fundació València Activa informació sobre contractes subscrits pel regidor de Patrimoni i exsegon tinent d’alcalde, Juan Manuel Badenas (Vox), segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació. Aquesta actuació es realitza a petició de la Fiscalia de València en el marc d’una investigació que ha començat per un contracte de patrocini per un import de 14.500 euros més IVA.

Recentment, s’ha conegut que la Fiscalia Provincial de València ha incoat diligències per possibles delictes de prevaricació, malversació de cabals públics i falsedat documental. Aquesta investigació se centra en un contracte de patrocini adjudicat per Badenas a una entitat editorial, en què el PSPV ha denunciat que no tenien relació amb València.

Segons l’acusació, el contracte, per un total de 17.545 euros (14.500 euros més IVA), es va adjudicar a l’entitat editorial per a portar a terme jornades sense cap interès per a la ciutat de València. Es ressalta que l’import del contracte estava molt a prop del límit legal que permetria contractar sense procediment de concurrència competitiva.

A més, el contracte incloïa el pagament de 4.500 euros + IVA per una vídeo-entrevista a Badenas, a pesar de esta actuació podria estar prohibida per la legislació valenciana de publicitat institucional. Les denúncies del PSPV adverteixen que estes jornades anteriors van generar molt poc interès, amb només 5.000 visualitzacions en conjunt en les edicions passades.

El regidor Juan Manuel Badenas i la seua companya de govern, Cecilia Herrero, van abandonat la formació de Vox al març, però posteriorment van ser readmesos al partit i l’equip de govern de València ha estat reconfigurat amb noves responsabilitats per a Badenas i Herrero en àrees clau del govern local.

Últimes notícies

Un ciclista de 88 anys és atès després de quedar-se inconscient a Castelló

Un ciclista de 88 anys ha estat atès per serveis sanitaris a Castelló després de desmais en un carrer. Ha estat reanimat i traslladat a l'hospital.

El Tribunal de Comptes imposa una multa de 862.000 euros a Vox per donacions irregulars

El Tribunal de Comptes ha multat el partit Vox amb 862.496,72 euros per rebre donacions irregulars durant els anys 2018, 2019 i 2020. Vox recorrerà la sanció al Tribunal Suprem, considerant-la injusta. En el passat, el partit ja havia estat sancionat per finançament irregular en una altra ocasió.

Compromís i PSPV exigeixen la destitució de Badenas davant possibles casos de corrupció

Els grups Compromís i PSPV demanen a l'alcaldessa de València, María José Catalá, que destituisca a Juan Manuel Badenas a causa d'una indagació de la UCO. Acusen el govern del PP de tapar possibles casos de corrupció.

Badenas defén la seua inocència i denuncia una suposada ‘persecució política’

El regidor de Patrimoni, Juan Manuel Badenas, expressa la seua disposició de col·laborar en la investigació judicial que el concerneix, alhora que denuncia una 'persecució política' en el seu contra.

La UCO investiga contractes de València Activa i María José Catalá reacciona davant la sol·licitud de documentació

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha confirmat que la UCO ha sol·licitat documentació relacionada amb la Fundació València Activa, incloent contractes de legislatures anteriors. El ple d'abril va veure la intervenció de Compromís, denunciant possibles irregularitats.

La UCO sol·licita dades sobre contractes de Juan Manuel Badenas (Vox) a l’Ajuntament de València

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha sol·licitat informació sobre contractes de Juan Manuel Badenas, regidor de Patrimoni i exedil d'Ocupació, a l'Ajuntament de València, en el marc d'una investigació per possibles delictes de prevaricació i malversació. Les denúncies de Compromís i PSPV han activat aquesta investigació relacionada amb un contracte de patrocini.

Reyes Martínez assumeix la presidència de LAVAC, impulsant l’art contemporani a València

Reyes Martínez, directiva de Set Espai d'Art, és la nova presidenta de l'Associació de Galeries d'Art Contemporani de la Comunitat Valenciana, substituint Rosa Santos, qui continuarà com a tresorera.

El PP i Vox s’oposen a la comissió d’investigació per la dana, al·legant electoralisme de l’oposició

Els partits PP i Vox han rebutjat la creació d'una comissió d'investigació per la dana a València, argumentant que l'oposició utilitza el tema com a eina electoral.