18.7 C
València
Dimecres, 30 abril, 2025

L’abstenció de Vox frena l’aprovació del Reglament del Consell Local d’Inclusió i Drets Socials per part del PP

Oferta turística

Compromís i PSPV han assenyalat que “la nova derrota en el ple evidencia la feblesa del govern de Catalá”.

En un ple celebrat aquest dimarts a l’Ajuntament de València, l’abstenció dels quatre regidors de Vox ha impedit que el PP aprovara el Reglament del Consell Local d’Inclusió i Drets Socials. Aquest reglament pretenia eliminar el Consell Municipal d’Acció Social, el Consell Local d’Immigració i Interculturalitat, i el Consell Local de Cooperació.

Amb tan sols set vots a favor, el PP ha perdut la votació davant dels 15 vots en contra de Compromís i PSPV, a més de l’abstenció de Vox, que curiosament no ha justificat el seu vot.

La regidora de Benestar Social, Marta Torrado, ha emfatitzat que “ningú pot ni deu posar en dubte l’aprovació d’aquest reglament” i ha destacat que contribueix a fer de València una ciutat més participativa. En les seues paraules, “aquest Consell és un instrument que avala les polítiques socials equitatives que desitgem per a tots els nostres barris”.

A més, ha criticat l’oposició, afirmant que mentre alguns parlen de democràcia i dignitat, el govern actual impulsa fórmules per generar un espai de trobada i col·laboració entre l’administració i la societat civil.

Torrado ha afegit que “fem un pas molt important, però no definitiu”. El seu objectiu és activar aquest Consell amb garanties i fer de València un model d’inclusió i justícia social.

La Delegació de Serveis Socials volia adaptar l’estructura de participació social a les exigències de les normatives vigents en matèria de serveis socials inclusius, establertes en la Llei 3/2019, i el Decret 217/22 del Consell.

Després de la votació, Lucia Beamud de Compromís ha lamentat que el govern de María José Catalá hagi patit una nova derrota. Ha denunciat que el PP intenta desmantellar el sistema de participació i inclusió social amb una estructura “buida i controlada”, sense ambició real per garantir la veu de la societat civil.

Remarkablement, Beamud ha indicat que la postura de Vox de no votar a favor evidencia un clar desinterès per les polítiques públiques d’inclusió, i ha subratllat que “Catalá vol fer passar per participació propaganda buida, que ni tan sols satisfà a Vox”.

Per la seua part, Borja Sanjuán del PSPV ha declarat que el PP ha perdut la votació en el seu intent de desmantellar les polítiques d’immigració de l’anterior govern progressista, qualificant la gestió de Catalá com “covarda” i ressaltant la seua debilitat davant qualsevol temàtica que no s’ajusta a l’agenda ultra dels seus socis de govern.

Últimes notícies

Un ciclista de 88 anys és atès després de quedar-se inconscient a Castelló

Un ciclista de 88 anys ha estat atès per serveis sanitaris a Castelló després de desmais en un carrer. Ha estat reanimat i traslladat a l'hospital.

El Tribunal de Comptes imposa una multa de 862.000 euros a Vox per donacions irregulars

El Tribunal de Comptes ha multat el partit Vox amb 862.496,72 euros per rebre donacions irregulars durant els anys 2018, 2019 i 2020. Vox recorrerà la sanció al Tribunal Suprem, considerant-la injusta. En el passat, el partit ja havia estat sancionat per finançament irregular en una altra ocasió.

Compromís i PSPV exigeixen la destitució de Badenas davant possibles casos de corrupció

Els grups Compromís i PSPV demanen a l'alcaldessa de València, María José Catalá, que destituisca a Juan Manuel Badenas a causa d'una indagació de la UCO. Acusen el govern del PP de tapar possibles casos de corrupció.

Badenas defén la seua inocència i denuncia una suposada ‘persecució política’

El regidor de Patrimoni, Juan Manuel Badenas, expressa la seua disposició de col·laborar en la investigació judicial que el concerneix, alhora que denuncia una 'persecució política' en el seu contra.

La UCO investiga contractes de València Activa i María José Catalá reacciona davant la sol·licitud de documentació

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha confirmat que la UCO ha sol·licitat documentació relacionada amb la Fundació València Activa, incloent contractes de legislatures anteriors. El ple d'abril va veure la intervenció de Compromís, denunciant possibles irregularitats.

La UCO sol·licita dades sobre contractes de Juan Manuel Badenas (Vox) a l’Ajuntament de València

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha sol·licitat informació sobre contractes de Juan Manuel Badenas, regidor de Patrimoni i exedil d'Ocupació, a l'Ajuntament de València, en el marc d'una investigació per possibles delictes de prevaricació i malversació. Les denúncies de Compromís i PSPV han activat aquesta investigació relacionada amb un contracte de patrocini.

Reyes Martínez assumeix la presidència de LAVAC, impulsant l’art contemporani a València

Reyes Martínez, directiva de Set Espai d'Art, és la nova presidenta de l'Associació de Galeries d'Art Contemporani de la Comunitat Valenciana, substituint Rosa Santos, qui continuarà com a tresorera.

El PP i Vox s’oposen a la comissió d’investigació per la dana, al·legant electoralisme de l’oposició

Els partits PP i Vox han rebutjat la creació d'una comissió d'investigació per la dana a València, argumentant que l'oposició utilitza el tema com a eina electoral.