19.1 C
València
Dimecres, 7 maig, 2025

Moscou declina pronunciar-se sobre la proposta d’alto el foc fins que no parle amb els EUA

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El Kremlin ha declinat este dimecres fer comentaris sobre la proposta d’alto el foc de 30 dies presentada pels Estats Units (EUA) i aprovada per Ucraïna, i ha recalcat que està en espera de la informació que els trasllade Washington sobre els contactes a l’Aràbia Saudita abans de comentar si el pla és acceptable per a Rússia.

- Advertisement -Telegram València Diari

El portaveu de la Presidència russa, Dmitri Peskov, ha dit que Moscou “no vol” fer ara com ara valoracions sobre la situació. “Tant (el secretari d’estat nord-americà, Marco) Rubio com (l’assessor de Seguretat Nacional, Mike) Waltz van afirmar dimarts que ens donaran a través de diversos canals informació detallada sobre l’essència de les converses a Jidda”, ha dit.

“Primer hem d’obtindre esta informació”, ha explicat, abans de revelar que Moscou “té contactes agendats de cara als pròxims dies” amb Washington, procés en el qual les autoritats russes “esperen rebre una informació completa” sobre la proposta i la resposta de Kíiv, segons ha recollit l’agència russa de notícies Interfax.

Així mateix, ha ressenyat que les autoritats russes “no descarten la possibilitat d’una conversa telefònica al més alt nivell” i ha manifestat que “si sorgix esta necessitat, s’organitzarà molt ràpidament”. “Hi ha canals de diàleg amb els nord-americans que fan possible que puga tindre lloc en un període de temps relativament curt”, ha resolt.

Ucraïna va expressar dimarts el seu vistiplau a una proposta de Washington per a un alto el foc provisional de 30 dies, prorrogable amb l’acord de les parts i subjecte a “l’acceptació i aplicació simultània” per part de Rússia.

Últimes notícies

L’Aeroport de Castelló impulsa un hub pioner de robòtica aeroportuària: ‘The SkyBot Lab’

El nou hub de robòtica mòbil situat a l'aeroport de Castelló, 'The SkyBot Lab', sorgeix com un projecte innovador per a transformar els entorns aeroportuaris i posicionar-se com a referent internacional en tecnologia robòtica.

La Generalitat exigeix al Ministeri de Cultura la seua atenció cap a la cultura valenciana després de la riuada

Pilar Tébar reclama un bo cultural de 15 milions d'euros per a recuperar el sector cultural valencià afectat per la riuada del 29 d'octubre i insta el Govern a no oblidar la Comunitat Valenciana.

Sánchez rebutja les lliçons de crisi del PP i el titlla de ‘partit del Ventorro’

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha criticat durament el PP i el seu líder, Alberto Núñez Feijóo, durant la seva compareixença al Congrés, rebutjant les seves lliçons de gestió de crisi en el context d’un recent apagada general a la Península Ibèrica.

Festival Cabanyal Íntim: Reflexions sobre la gentrificació i la pèrdua de la llar

El Festival Cabanyal Íntim, del 15 al 18 de maig a València, explora l'Hàbitat com a concepte que uneix l'espai, la comunitat i la memòria, amb una variada programació escènica que aborda temes com la gentrificació i la pèrdua de la llar.

Els 133 cardenals inicien el conclave a la Capella Sixtina amb l’esperança d’un nou Papa

Els cardenals electors han entrat a la Capella Sixtina per iniciar el conclave; la primera fumata es preveu entre les 18:00 i les 19:00 hores. S'estan preparant per a l'elecció d'un nou Papa amb rigorosos protocol·les i juraments.

La Presentació del Retrat Oficial de Joan Ribó a l’Ajuntament de València

El retrat oficial de Joan Ribó, exalcalde de València entre 2015 i 2023, s'ha instal·lat a l'Ajuntament. Aquesta obra, pintada per Lola Huesca, simbolitza els vuit anys de govern dedicats a millorar la ciutat.

Sabina amplia la seua gira amb un tercer concert al Roig Arena de València

Joaquín Sabina suma una nova data a la gira 'Hola i adiós', amb un concert programat per al 13 d'octubre al Roig Arena de València. L'artista també actuarà a Santander i Úbeda.

Les deesses de la història: Una exposició sobre el poder femení a CaixaFòrum València

CaixaFòrum València acull l'exposició 'Venerades i temudes', que explora la influència del poder femení en l'art i les creences del món durant 5.000 anys, amb una col·laboració amb el British Museum.