18 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

Quatre detinguts i desmantellada una xarxa de narcokupas a Vilamarxant

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Vilamarxant (València) una xarxa de narcokupas i ha detingut a quatre persones, dos hòmens i dos dones d’entre 22 i 30 anys. El grup havia ocupat un edifici i el va convertir en la seua base per a subarrendar pisos de manera il·legal i habilitar un punt de venda de drogues, la qual cosa va alterar la convivència en la zona.

Subarrendaments i licitacions per les vivendes

Segons la investigació, fa diversos mesos van prendre el control de l’immoble i van començar a oferir els apartaments al millor postor, amb lloguers entorn de 350-450 euros i suposades vendes per uns 2.500 euros. Es tractava d’operacions sense títol legítim ni contractes vàlids, amb les quals buscaven beneficis ràpids aprofitant la necessitat de vivenda assequible.

Els responsables imposaven les seues condicions i arribaven a expulsar a inquilins si apareixia algú disposat a pagar més. Este sistema de licitacions i amenaces va generar una rotació constant d’habitants, disputes en els voltants i un flux inusual de persones a tota hora.

Les queixes veïnals pel tràfec i els conflictes van facilitar la labor dels agents, que van acreditar tant l’existència del punt de venda de substàncies estupefaents com els negocis i extorsions vinculats a l’ocupació i explotació de l’edifici. L’activitat concentrada en un mateix enclavament feia més visible el trànsit i va permetre documentar les transaccions.

El 5 de novembre es va registrar una vivenda i van ser detingudes quatre persones, totes de nacionalitat espanyola. Se’ls imputen delictes contra la salut pública per tràfic de drogues, extorsió, usurpació de vivenda i estafa. La investigació ha sigut desenrotllada per agents del Lloc Principal de Riba-roja de Túria, amb una col·laboració decisiva de la Policia Local de Vilamarxant, i les diligències han sigut remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 7 de Llíria.

Últimes notícies

Ciutadans demana testifical de periodistes del gabinet de la llavors consellera Pradas

Ciutadans ha sol·licitat que declaren com a testimonis el cap de premsa i dos periodistes de l'equip de la llavors consellera Salomé Pradas per a aclarir decisions durant la DANA.

Experts alerten: les superbacterias podrien causar més morts que el càncer en 2050

Especialistes en medicina de laboratori advertixen que les infeccions per bacteris multiresistents podrien superar al càncer en mortalitat en 2050. Recalquen control, prevenció i nous fàrmacs.

Farmamundi amplia la seua ajuda a Gaza amb canastres d’aliments per a 270 famílies

Farmamundi amplia la seua resposta a Gaza amb un pla de dos mesos per a entregar canastres d'aliments a 270 famílies desplaçades. La treva no ha normalitzat l'entrada d'ajuda.

Detinguda una parella itinerant per furt afectuós a majors a Alacant i València

Una dona de 30 anys i un home de 26 han sigut detinguts a Santa Coloma de Gramenet per una dotzena de sostraccions i un robatori amb violència. La Policia Nacional els atribuïx fets a Alacant i València i ha intervingut nombroses joies i diners.

Ábalos demana al Suprem anul·lar el seu processament per falta de proves

Ábalos ha demanat a la Sala Segona del Suprem anul·lar el seu processament en el cas Koldo. Denúncia una instrucció basada en l'UCO i en Aldama i reclama diligències clau.

Vox afirma que no ha rebut encara la proposta formal de Pérez Llorca com a candidat

Vox sosté que el PP no li ha comunicat formalment la proposta de Juanfran Pérez Llorca per a la Generalitat i fixa cinc eixos per a negociar la investidura.

Detingudes set persones que explotaven sexualment a dones colombianes a Alacant

Guàrdia Civil i Policia Nacional han detingut a Dénia i Els Poblets a set integrants d'una xarxa que explotava a dones colombianes i han alliberat onze víctimes. S'han intervingut quasi 50.000 euros, 100 grams de cocaïna, tres vehicles i llibres de comptabilitat.

Mascotes i desenrotllament emocional infantil: el tipus d’animal i l’etapa importen, segons un estudi

Un estudi del projecte INMA suggerix que la convivència amb mascotes en els primers anys s'associa de manera distinta amb el desenrotllament emocional segons l'espècie i el moment. Els autors demanen cautela i no establixen causalitat.