VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)
El síndic del PSPV a Les Corts, José Muñoz, ha afirmat que “després de les últimes informacions de la documentació lliurada a la jutgessa” de Catarroja que investiga la gestió de la dana, “es demostra que la Generalitat sabia de la magnitud de la seua irresponsabilitat i que el que volia era ocultar la seua fallada total als organismes de l’Estat”.
Així ha valorat l’última resposta de la Generalitat a la jutgessa, en la qual indica que la reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (Cecopi) es va realitzar de manera telemàtica i presencial simultàniament i “en un moment concret” es va produir “un període de treball exclusivament presencial”.
Muñoz ha assegurat que “es demostra que la versió i la veritat que porta explicant la delegada del Govern, Pilar Bernabé, des del 29 d’octubre era l’única realitat”. “La mentida és l’apagada informativa, la qual cosa va fer Mazón este dia, el registre de telefonades i la idea que no hi havia avisos de la ciutadania”, ha subratllat carregant contra el president de la Generalitat, Carlos Mazón.
“Tot és una mentida que ja no se sosté i la dimissió o destitució de Mazón és necessària”, ha reiterat, i ha sostingut que “la realitat és que Mazón és incapaç de liderar l’acció de govern i que els pressupostos estan paralitzats perquè Vox no li dona el seu suport”: “La reconstrucció no avança per la seua culpa”.
El síndic socialista ha insistit que “necessitem que Feijóo acabe ja amb esta situació” perquè “no hi ha més temps per a Mazón” i “la situació és insostenible”.
Per tot això, ha tornat a demanar al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que “acabe amb esta angoixa perquè la societat valenciana puga refer la seua vida”. “El temps de Mazón s’ha acabat, els valencians no aguanten més, necessitem passar pàgina i retornar la normalitat a la Comunitat Valenciana”, ha reivindicat.