L’alleujament de Forata genera un augment dels cabals del riu Magre fins a 50 m3/s a Guadassuar

No hi ha «problemes importants» aigües a baix i els cabals són assumibles

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

Els cabals del riu Magre han registrat en les últimes hores un augment per l’alleujament de la presa de Forata, al municipi de Yátova, amb valors que se situen entorn de 50 metres cúbics per segon a Guadassuar i que «no està generant problemes importants aigües a baix», segons ha informat la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) a l’112 CV.

D’acord a l’última actualització a primera hora de la vesprada d’este dijous, aigües a baix a Guadassuar, els cabals del riu se situen entorn de 50 m3/s i no es registren problemes en la llera. Així ho explica l’organisme estatal en xarxes socials, on mostra un vídeo sobre l’estat del riu Magre al seu pas per l’assut de Llombai.

L’aforament d’Hort Mulet, en la confluència del riu Magre amb el Xúquer, els cabals registren un cabal de 150 m3/s. Es tracta d’un volum «assumible» per la llera que transita per la part baixa del Xúquer fins a l’assut de Cullera, on el riu registra un cabal de 116 m3/s.

Respecte a la resta de la demarcació, la situació similar a la d’este matí. Les preses de Regajo i Algar seguixen desguassant en el Palancia, mentre que Ulldecona i l’Alcora aboquen per sobreeixidor. Continuen les precipitacions, persistents i generalitzades.

Segons l’actualització anterior de la CHX, este dijous al matí, la situació és estable en tota la demarcació, després de les precipitacions persistents registrades al llarg de la nit.

En concret, tant la presa del Regajo (Xèrica) com la de l’Algar (Algar de Palància) estaven donant entrades per eixides, amb cabals entorn de 5 m3/s i de 40 m3/s, respectivament, mentre la presa d’Ulldecona abocava al voltant de 6m3/s i a l’Alcora els valors se situaven entorn de 2 m3/s. La resta d’embassaments es troben en situació «de normalitat».

La CHX ha seguit «amb atenció» l’augment de cabals en la Rambla de la Viuda, entorn d’uns 13 m3/s, i la seua arribada a l’embassament de Maria Cristina (entre els termes de l’Alcora, Sant Joan de Moró, Borriol i Castelló), al 81,5% de la seua capacitat.

MÉS DE 150 L/M2 EN L’EMBASSAMENT DE BUSEO

Com a balanç de pluges, este dimecres es van acumular 153,6 litres per metre quadrat en l’embassament de Buseo (Xera). També es van registrar valors per sobre de 100 l/m2 a Cortes de Pallars, Dosaigües i Setaigües, segons l’informe de precipitacions de la CHX de la passada jornada.

Diversos pluviòmetres de la xarxa de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer han superat els 200 litres per metre quadrat després de les pluges registrades entre diumenge passat i este dimecres a la Comunitat Valenciana.

Per la seua banda, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la fi de l’emergència situació 0 per inundacions en el litoral nord d’Alacant, mentre es manté per a la província de València i la de Castelló, ja que seguix la previsió de pluja persistent.

Últimes notícies

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.
FILMOTECA D'ESTIU