El Ministeri de Transports seguix avant amb les labors de reconstrucció, reparació i reposició dels elements funcionals danyats de la Xarxa de Carreteres, després dels efectes de la DANA ocorreguda el 29 d’octubre passat. En esta ocasió, la inversió se centra en l’autovia A-3, amb un pressupost de 2,7 milions d’euros per a abordar els danys específics en esta via essencial.
Des del diumenge 29 de juny i fins al dijous 3 de juliol, s’executaran les obres de renovació del ferm en la via col·lectora situada entre els quilòmetres 338,300 i 339,920, dins de la calçada en sentit València de la A-3. Esta zona va ser afectada greument pel desbordament de la rambla de Poio, causant deterioracions que requerixen intervenció immediata per a garantir la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit.
Talls nocturns i desviaments alternatius per a minimitzar impacte
Per a dur a terme estes millores, es procedirà al tall de l’eixida 338 des de la calçada sentit València de la A-3. Esta interrupció afectarà els vehicles que pretenguen accedir a l’autovia A-7 (By-pass) i al polígon industrial de La Reva, situat en la localitat valenciana de Riba-roja de Túria.
Els talls es realitzaran en horari nocturn, des de les 22.00 fins a les 6.00 hores, durant les nits entre el 29 de juny i el 3 de juliol. La Direcció General de Trànsit instal·larà panells de missatgeria variable abans i després de l’eixida afectada per a informar els conductors en temps real.
S’ha habilitat un itinerari alternatiu perquè els usuaris puguen continuar el seu desplaçament amb les menors molèsties possibles. La recomanació és seguir pel tronc principal de la A-3 fins a l’enllaç del quilòmetre 342, on es permetrà el canvi de sentit. Des d’ací, se circula per la calçada en direcció a Madrid fins a l’enllaç del quilòmetre 340, punt des del qual és possible desviar-se cap als destins habituals.
Pla integral de recuperació d’infraestructures viàries
Esta actuació forma part d’un pla integral de recuperació d’infraestructures viàries danyades per la DANA, que busca restaurar en les millors condicions la mobilitat i seguretat en les principals carreteres afectades. L’obra en l’A-3 és una mostra del compromís del Ministeri de Transports per assegurar vies fiables i adaptades a les exigències del trànsit actual.
Avaluació de l’estat estructural i resiliència
A més de la renovació del ferm, es preveu avaluar l’estat estructural de les infraestructures associades a la rambla de Poio per a evitar futurs danys davant episodis climatològics similars, garantint així una major resiliència en esta zona estratègica de la xarxa de carreteres espanyola.