26.8 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Avís d’Hisenda: Canvi en dos impostos que afecten milers de ciutadans

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Des del Consell de Ministres s’ha aprovat una reforma per a donar suport a la implementació d’un reial decret que afecta directament dos directrius europees que regulen l’Impost de societats i l’Impost sobre la Renda de No Residents. El motiu d’esta acció és la lluita contra l’evasió fiscal generada en les ‘asimetries híbrides’, és a dir, reduir en dos països diferents una despesa determinada.

 

«Estes modificacions no perseguixen augmentar la recaptació tributària, sinó previndre conductes a través de l’elusió fiscal» ha comentat la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero. L’asimetria híbrida ocorre quan una despesa determinada sofrix un tractament fiscal diferent d’un país a un altre, depenent a on l’empresa o filial se situe respecte al territori espanyol. D’esta manera, la direcció corporativa pretén fer una deducció en un país, perquè en l’altre es considere com a ingrés de tributació.

 

Esta proposta de l’organització europea pretén lluitar contra l’elusió fiscal i s’ha determinat en informes de projecte BEPS de l’OCDE contra l’erosió de les bases imposables, o els trasllats de beneficis. Esta definició econòmica solo es pot donar si un contribuent tributa en Espanya, però una societat vinculada al mateix es troba en un altre país, pel que a l’hora de fer les qualificacions fiscals pertinents, es dota a la quantia d’una valoració diferent. 

 

Com combatre l’asimetria híbrida?

Estamesura governamental s’efectua a través d’una norma primària, en un primer cas, i amb una norma secundària en el cas que no s’haja aplicat la primera al país d’origen. Encara que esta regulació permetrà atribuir la problemàtica de manera directa, la veritat és que ja existia una sèrie de protocols per a les despeses financeres híbrides entre parts vinculades. 

 

En eixos processos la Llei d’Impost de societats impedia que la filial espanyola es deduira una despesa pels interessos pagats en l’empresa ‘mare’, sempre i quan l’escenari d’esta matriu no tributara pels interessos, ja que al seu país serien considerats dividends o renda de capitals exempts. Les regulacions legals que s’han aprovat sobre eixos impostos es referixen a casos concrets i no tan freqüents en el territori espanyol.

 

La utilitat que pot tindre esta classe d’aranzel és l’eliminació d’esta deducció de despesa, però mai en efecte de la deducció d’ingrés, sempre que les operacions que facen entre la matriu i la seua filial siguen d’un altre país, o en un mecanisme concret. També pretén la prohibició de la doble deducció de la despesa en transaccions realitzades dins d’una societat amb companyies situades en diferents estats. 

 

Estes mesures serviran per a neutralitzar les asimetries híbrides i posaran fi als desajustaments fiscals que provoquen, el que impedirà el seu ús com a mecanisme d’erosió de la base imposable. Un altre dels elements sobre els que actuarà serà el trasllat artificiós de beneficis, perquè esta atribució financera no tinga un impacte negatiu en la inversió o el comerç entre territoris i països membres.

 

Altres regulacions que entren en vigor

Fa només uns dies l’Agència Tributària anunciava una sèrie de protocols per a controlar l’actuació del fisc sobre la ciutadania espanyola. La intenció d’esta mesura és la regulació més detallada dels pagaments electrònics, que han passat per la dreta als diners en metàl·lic. Esta delegació del govern investigarà el capital que entra en un determinat compte si la quantia rebuda per l’entitat bancària supera els 2.500 euros. 

 

Si el moviment fet per l’usuari és de retirada de capital ascendirà als 3.000 euros. En qualsevol dels dos escenaris el Banc d’Espanya notificarà a Hisenda sobre la transacció, i podrà iniciar-se una busca sobre la procedència dels diners.

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.