32.3 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Canvi a horari d’hivern: Quin dia cal canviar l’hora a Espanya?

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El canvi d’hora a Espanya d’este mes d’octubre és a prop. L’últim cap de setmana es produirà el canvi. En la matinada del dissabte 30 al diumenge 31 d’octubre. Serà quan l’horari d’hivern entrarà en vigor i es prorrogarà fins a l’últim cap de setmana del mes de març.

Amb esta variació comença l‘horari d’hivern, per la qual cosa començarà el dia abans, encara que també fosquejarà una hora abans. Este horari estarà vigent fins al mes de març, moment en el qual comença el d’estiu.

A Europa, el debat sobre este canvi d’hora, que també es duu a terme en altres països, continua obert. Són moltes les persones que estan en contra d’endarrerir i avançar l’hora dos vegades tots els anys, alguna cosa que es fa amb l’objectiu d’estalviar energia i guanyar hores de llum.

 

Quan i com es fa el canvi d’hora d’hivern 2021?

 

Llavors, com i quan s’ha de fer aqueix canvi d’hora en la matinada del dia 31? Caldrà modificar els rellotges perquè a les 03.00 hores tornen a marcar les 02.00 hores (horari peninsular). D’aqueixa manera, el diumenge tindrà una hora més. Se li ‘guanyarà’ 60 minuts al dia.

D’aqueixa manera, durant l’horari d’hivern començarà el dia, però al seu torn fosquejarà abans. Es guanyarà llum natural al matí, però es perdrà a la vesprada.

 

Què succeeix els dies posteriors al canvi d’hora?

 

El canvi a l’horari d’hivern pot implicar alguns símptomes, especialment en la població més vulnerable, com són els xiquets o les persones majors. Hi ha xicotetes alteracions de diferent índole que en uns dies han de superar-se. Estos van des de la somnolència o cansament a la falta d’atenció.

 

Fins quan durarà l’horari d’hivern?

 

Una vegada passats estos cinc mesos, el març de 2022 es tornarà a canviar l’hora per a adaptar-se a l’horari d’estiu. I serà llavors entre la nit del dissabte 26 al diumenge 27 de març de 2022.
Curiositats del canvi d’hora A Espanya

Durant els cinc mesos que dura l’horari de tardor-hivern, Espanya es troba en la zona UTC +1 (Canàries en la zona UTC 0).

 

Història del canvi d’hora: origen i causa

 

L’horari d’estiu (en anglés se’l coneix com DST o Daylight saving estafe) es va utilitzar per primera vegada durant la Primera Guerra Mundial, amb el ferm objectiu d’estalviar carbó.

Una vegada acabada la guerra, la majoria dels països van eliminar este canvi. Després s’ha emprat en la Segona Guerra Mundial i, sobretot, a partir de 1974 com a instrument per a pal·liar la crisi del petroli de la dècada dels 70.

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.