Canvis en les pensions: com seran amb el nou complement de maternitat

 

Fa només una setmana que s’ha aprovat en Espanya el nou complement per a reduir la bretxa de gènere en les pensions, una actualització del complement de maternitat. Amb la seua entrada en vigor, les mares que opten a l’ajuda de jubilació -alguns pares també– tindran una certa bonificació econòmica. Però no tot el que engloba la nova mesura té conseqüències positives.

 

En un principi, la llei establix que les mares que tinguen un fill i una renda molt baixa, o els pares que complisquen els requisits específics seran els grans beneficiats. Mentres que una persona amb un sou mitjà i dos fills o més poden arribar a perdre fins a una quantitat de 250 euros al mes.

 

La mesura serà percebuda per les mares que hagen tingut un o més fills, qüestió que en la normativa anterior només s’estudiava a partir del segon infant. També establix que els hòmens podrien rebre esta bonificació, tot i que no pssarà de manera conjunta i hauran de sol·licitar-ho expressament. A demés, els hòmens hauran de complir una sèrie de condicions especials.

 

En el cas que cap dels dos membres d’una família en l’àmbit més tradicional haja vist la seua carrera laboral, en un primer moment el complement recaurà en la dona. En cas que els dos progenitors siguen del mateix sexe, l’ajuda serà percebuda pel que tinga una pensió total menor.

 

 

Quina és la xifra de la bonificació?

El nou import es percep a través d’una quantitat fixa, i no en un percentatge com passava amb l’anterior. El complement de maternitat incloïa un 5% per dos fills, un 10% per tres i a partir del quart, una quantitat del voltant del 15%. Amb la nova llei es percebrà un total de 378 euros anuals per a casa fills fins a un límit de quatre, és a dir, que el màxim serà de 1.512 euros a l’any repartit entre 14 pagues. Això fa que la suma total siga de 27 euros per fill. Esta ajuda s’incrementarà cada any en el mateix percentatge que les pensions contributives.

 

Un avantatge o una retallada?

Com en la majoria d’accions de caràcter legislatiu existeixen beneficiaris i afectats, en este cas hi ha una sèrie de col·lectius que perdran diners a causa d’esta nova acció. En el pla positiu, se situen aquelles mares i pares que només tenen un fill i es volen jubilar de manera anticipada perquè abans no tenien dret a esta bonificació. En caràcter general, la nova normalitat beneficia a les pensions més baixes, en tractar-se d’una quantitat fixa i no un percentatge.

 

En cas que es tinguen dos o més fills el balanç final dependrà de la renda perquè els que perceben un menor ingrés estaran més beneficiats. D’esta manera, les mares amb dos fills i una pensió de menys de 1.110 euros voran un benefici més gran, però perdran els que cobren més que esta quantitat.

 

El redisseny d’este complement requerix que els hòmens que el poden cobrar, cal recordar que en un primer pla es destina només a les dones, han de percebre un salari menor que la mare. A demés, han d’haver estat més de quatre mesos sense cotitzar en els nous anteriors al naixement o adopció.

 

També s’inclouen aquells amb una suma de les bases de cotització d’un 15% en els dos anys anteriors al naixement de l’infant. Els vidus també tindran dret a sol·licitar la mesura sempre que un perceba la pensió d’orfandat. No es reconeixerà el pare que haja estat condemnat per violència de gènere contra la dona o els seus fills, tampoc el que haja perdut la custòdia dels fills.

Últimes notícies

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Sergio de Larrea aparca el somni NBA per a centrar-se en les semifinals amb el València Basket

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea ha admés que encara no sap si mantindrà la seua inscripció en el draft de la NBA i assegura que ara només pensa en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.