Canvis en les pensions: com seran amb el nou complement de maternitat

 

Fa només una setmana que s’ha aprovat en Espanya el nou complement per a reduir la bretxa de gènere en les pensions, una actualització del complement de maternitat. Amb la seua entrada en vigor, les mares que opten a l’ajuda de jubilació -alguns pares també– tindran una certa bonificació econòmica. Però no tot el que engloba la nova mesura té conseqüències positives.

 

En un principi, la llei establix que les mares que tinguen un fill i una renda molt baixa, o els pares que complisquen els requisits específics seran els grans beneficiats. Mentres que una persona amb un sou mitjà i dos fills o més poden arribar a perdre fins a una quantitat de 250 euros al mes.

 

La mesura serà percebuda per les mares que hagen tingut un o més fills, qüestió que en la normativa anterior només s’estudiava a partir del segon infant. També establix que els hòmens podrien rebre esta bonificació, tot i que no pssarà de manera conjunta i hauran de sol·licitar-ho expressament. A demés, els hòmens hauran de complir una sèrie de condicions especials.

 

En el cas que cap dels dos membres d’una família en l’àmbit més tradicional haja vist la seua carrera laboral, en un primer moment el complement recaurà en la dona. En cas que els dos progenitors siguen del mateix sexe, l’ajuda serà percebuda pel que tinga una pensió total menor.

 

 

Quina és la xifra de la bonificació?

El nou import es percep a través d’una quantitat fixa, i no en un percentatge com passava amb l’anterior. El complement de maternitat incloïa un 5% per dos fills, un 10% per tres i a partir del quart, una quantitat del voltant del 15%. Amb la nova llei es percebrà un total de 378 euros anuals per a casa fills fins a un límit de quatre, és a dir, que el màxim serà de 1.512 euros a l’any repartit entre 14 pagues. Això fa que la suma total siga de 27 euros per fill. Esta ajuda s’incrementarà cada any en el mateix percentatge que les pensions contributives.

 

Un avantatge o una retallada?

Com en la majoria d’accions de caràcter legislatiu existeixen beneficiaris i afectats, en este cas hi ha una sèrie de col·lectius que perdran diners a causa d’esta nova acció. En el pla positiu, se situen aquelles mares i pares que només tenen un fill i es volen jubilar de manera anticipada perquè abans no tenien dret a esta bonificació. En caràcter general, la nova normalitat beneficia a les pensions més baixes, en tractar-se d’una quantitat fixa i no un percentatge.

 

En cas que es tinguen dos o més fills el balanç final dependrà de la renda perquè els que perceben un menor ingrés estaran més beneficiats. D’esta manera, les mares amb dos fills i una pensió de menys de 1.110 euros voran un benefici més gran, però perdran els que cobren més que esta quantitat.

 

El redisseny d’este complement requerix que els hòmens que el poden cobrar, cal recordar que en un primer pla es destina només a les dones, han de percebre un salari menor que la mare. A demés, han d’haver estat més de quatre mesos sense cotitzar en els nous anteriors al naixement o adopció.

 

També s’inclouen aquells amb una suma de les bases de cotització d’un 15% en els dos anys anteriors al naixement de l’infant. Els vidus també tindran dret a sol·licitar la mesura sempre que un perceba la pensió d’orfandat. No es reconeixerà el pare que haja estat condemnat per violència de gènere contra la dona o els seus fills, tampoc el que haja perdut la custòdia dels fills.

Últimes notícies

Avisos reforçats a la Comunitat Valenciana per a evitar colps de calor en la faena

La Generalitat ha reforçat els avisos preventius a empreses, administracions i persones treballadores davant la continuïtat de l’ola de calor i el risc de colps de calor en la faena.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar aturades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ alerta que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot paralitzar quasi 12.500 expedients a Espanya, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.