Treballeu des de casa? Les claus de la Llei de Teletreball

 

El Congrés ha aprovat, sense cap vot en contra, la nova llei de treball a distància, que endurirà fins a un 20% les sancions per infraccions en matèria laboral que imposa la Inspecció de Treball i Seguretat Social, fins a quasi un milió d’euros.

La nova llei inclourà quatre esmenes d’ERC dirigides a la regulació del treball a distància per part de persones amb discapacitat, amb la finalitat d’assegurar que els mitjans, equips i eines siguen universalment accessibles per a evitar la seua exclusió, i que esta accessibilitat forme part de l’avaluació de riscos i la planificació de l’activitat preventiva.

També una altra esmena per a considerar al domicili de referència el que figure en el contracte de treball o, en defecte d’això, el de l’empresa o centre o lloc físic de treball a l’hora de considerar l’autoritat laboral competent i els serveis i programes públics de foment de l’ocupació aplicables.

També s’exposa la voluntarietat del treball a distància en l’apartat 1 de l’article 5 de la llei: “El treball a distància serà voluntari per a la persona treballadora i per a l’ocupadora i requerirà la signatura de l’acord de treball a distància regulat en esta Llei, que podrà formar part del contracte inicial o realitzar-se en un moment posterior, sense que puga ser imposat en aplicació de l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors, tot això sense perjudici del dret al treball a distància que puga reconéixer la legislació o la negociació col·lectiva”.

 

Treball a distància, teletreball o presencialitat

 

A l’efecte del qual s’estableix en la Llei, s’entendrà per “treball a distància”: forma d’organització del treball o de realització de l’activitat laboral conforme a la qual esta es presta en el domicili de la persona treballadora o en el lloc triat per esta; durant tota la seua jornada o part d’ella, amb caràcter regular.

El teletreball serà aquell treball a distància que es duu a terme mitjançant l’ús exclusiu o prevalent de mitjans i sistemes informàtics, telemàtics i de telecomunicació. I el treball presencial estarà definit com aquell treball que es presta en el centre de treball o en el lloc determinat per l’empresa.

 

Claus de la nova llei

 

El teletreball serà voluntari i hi haurà infraccions sanciones. Una de les modificacions que ha introduït el PSOE i Unidas Podemos és referent a les multes de la Inspecció de Treball poden arribar als 983.736 euros, un 20% del que hi havia fins ara perquè asseguren que no s’havia revisat des de 2007.

S’estima que és teletreball quan l’empleat realitza a distància almenys el 30% de la jornada laboral o el percentatge proporcional equivalent de la duració del seu contracte.

 

Qui es fa càrrec de les despeses?

 

Serà l’empresa la que haja de sufragar el cost i compensar el desenvolupament del teletreball. El treballador no haurà d’assumir despeses addicionals relacionades amb equips, eines o mitjans per al desenvolupament de la seua activitat laboral.

Mentre dure la situació excepcional per la pandèmia, es continuarà aplicant la normativa laboral ordinària.

 

Hi haurà diferències entre teletreball i el treball presencial?

 

No. Els treballadors tindran els mateixos drets independents de la modalitat en què facen el seu treball. Tindran les mateixes condicions, el dret a formació, l’estabilitat, la retribució.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.