Les indicacions per a la tornada dels centres educatius valencians que estan en la fase 1

Una de les aules de l'escola Marta Mata de Girona, buida el 21 d'abril del 2020

Escoles sense alumnes durant la fase 1 | ACN

 

La Conselleria d’Educació ha elaborat l’esborrany de resolució per a compartir i tractar amb els representants de la comunitat educativa referent a les mesures que cal adoptar en els centres educatius valencians sostinguts amb fons públics que estan situats en les àrees de salut que passen a la fase 1 de desescalada.

 

La proposta preveu que el pròxim dijous, 14 de maig, els centres educatius que estan en les àrees que han passat a la fase 1 s’obriran només per a poder fer faenes administratives i de coordinació internes puntuals, de la mateixa manera que per a rebre material i netejar. En el cas dels centres educatius que estan en zones del nostre territori que encara no han iniciat la desescalada de la fase 1, estos continuaran tancats.

 

La proposta de resolució indica que les direccions dels centres educatius seran les encarregades de determinar el personal docent i el personal d’administració i els servicis necessaris que han d’acudir presencialment als centres, en els dies i hores que establisquen, per a fer les faenes previstes en la fase 1 que no es puguen dur a terme a través del teletreball.

 

Les mesures preventives a seguir

Les mesures preventives i d’higiene per als centres educatius públics elaborades per l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) seran adaptades pels centres privats concertats en funció del que establisquen els seus respectius servicis de prevenció.

 

També s’inclouen entre les activitats que cal dur a terme l’atenció, amb cita prèvia, a l’alumnat o a les seues famílies que hagen de retirar del centre material educatiu necessari per a continuar amb les seues activitats lectives no presencials i que el personal del centre prèviament haurà d’haver preparat.

 

Les persones pertanyents als col·lectius definits pel Ministeri de Sanitat com a grups vulnerables davant de la COVID-19 no s’incorporaran en la fase 1 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat. Estes persones hauran de comunicar a través d’una declaració responsable a la direcció del centre la impossibilitat d’incorporar-se als centres.

 

Tampoc hauran d’assistir als centres educatius les persones que presenten símptomes o estiguen en aïllament domiciliari a causa d’un diagnòstic per COVID-19, o que es troben en període de quarantena domiciliària per haver tingut contacte estret amb alguna persona amb símptomes o diagnosticada d’esta malaltia.

Últimes notícies

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.