Les indicacions per a la tornada dels centres educatius valencians que estan en la fase 1

Una de les aules de l'escola Marta Mata de Girona, buida el 21 d'abril del 2020

Escoles sense alumnes durant la fase 1 | ACN

 

La Conselleria d’Educació ha elaborat l’esborrany de resolució per a compartir i tractar amb els representants de la comunitat educativa referent a les mesures que cal adoptar en els centres educatius valencians sostinguts amb fons públics que estan situats en les àrees de salut que passen a la fase 1 de desescalada.

 

La proposta preveu que el pròxim dijous, 14 de maig, els centres educatius que estan en les àrees que han passat a la fase 1 s’obriran només per a poder fer faenes administratives i de coordinació internes puntuals, de la mateixa manera que per a rebre material i netejar. En el cas dels centres educatius que estan en zones del nostre territori que encara no han iniciat la desescalada de la fase 1, estos continuaran tancats.

 

La proposta de resolució indica que les direccions dels centres educatius seran les encarregades de determinar el personal docent i el personal d’administració i els servicis necessaris que han d’acudir presencialment als centres, en els dies i hores que establisquen, per a fer les faenes previstes en la fase 1 que no es puguen dur a terme a través del teletreball.

 

Les mesures preventives a seguir

Les mesures preventives i d’higiene per als centres educatius públics elaborades per l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) seran adaptades pels centres privats concertats en funció del que establisquen els seus respectius servicis de prevenció.

 

També s’inclouen entre les activitats que cal dur a terme l’atenció, amb cita prèvia, a l’alumnat o a les seues famílies que hagen de retirar del centre material educatiu necessari per a continuar amb les seues activitats lectives no presencials i que el personal del centre prèviament haurà d’haver preparat.

 

Les persones pertanyents als col·lectius definits pel Ministeri de Sanitat com a grups vulnerables davant de la COVID-19 no s’incorporaran en la fase 1 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat. Estes persones hauran de comunicar a través d’una declaració responsable a la direcció del centre la impossibilitat d’incorporar-se als centres.

 

Tampoc hauran d’assistir als centres educatius les persones que presenten símptomes o estiguen en aïllament domiciliari a causa d’un diagnòstic per COVID-19, o que es troben en període de quarantena domiciliària per haver tingut contacte estret amb alguna persona amb símptomes o diagnosticada d’esta malaltia.

Últimes notícies

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.