Les indicacions per a la tornada dels centres educatius valencians que estan en la fase 1

Una de les aules de l'escola Marta Mata de Girona, buida el 21 d'abril del 2020

Escoles sense alumnes durant la fase 1 | ACN

 

La Conselleria d’Educació ha elaborat l’esborrany de resolució per a compartir i tractar amb els representants de la comunitat educativa referent a les mesures que cal adoptar en els centres educatius valencians sostinguts amb fons públics que estan situats en les àrees de salut que passen a la fase 1 de desescalada.

 

La proposta preveu que el pròxim dijous, 14 de maig, els centres educatius que estan en les àrees que han passat a la fase 1 s’obriran només per a poder fer faenes administratives i de coordinació internes puntuals, de la mateixa manera que per a rebre material i netejar. En el cas dels centres educatius que estan en zones del nostre territori que encara no han iniciat la desescalada de la fase 1, estos continuaran tancats.

 

La proposta de resolució indica que les direccions dels centres educatius seran les encarregades de determinar el personal docent i el personal d’administració i els servicis necessaris que han d’acudir presencialment als centres, en els dies i hores que establisquen, per a fer les faenes previstes en la fase 1 que no es puguen dur a terme a través del teletreball.

 

Les mesures preventives a seguir

Les mesures preventives i d’higiene per als centres educatius públics elaborades per l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) seran adaptades pels centres privats concertats en funció del que establisquen els seus respectius servicis de prevenció.

 

També s’inclouen entre les activitats que cal dur a terme l’atenció, amb cita prèvia, a l’alumnat o a les seues famílies que hagen de retirar del centre material educatiu necessari per a continuar amb les seues activitats lectives no presencials i que el personal del centre prèviament haurà d’haver preparat.

 

Les persones pertanyents als col·lectius definits pel Ministeri de Sanitat com a grups vulnerables davant de la COVID-19 no s’incorporaran en la fase 1 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat. Estes persones hauran de comunicar a través d’una declaració responsable a la direcció del centre la impossibilitat d’incorporar-se als centres.

 

Tampoc hauran d’assistir als centres educatius les persones que presenten símptomes o estiguen en aïllament domiciliari a causa d’un diagnòstic per COVID-19, o que es troben en període de quarantena domiciliària per haver tingut contacte estret amb alguna persona amb símptomes o diagnosticada d’esta malaltia.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.