28.3 C
València
Divendres, 18 juliol, 2025

El Japó suspén l’ús de lots de la vacuna de Moderna que van poder fabricar-se a Espanya

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El Japó ha decidit suspendre tres lots -uns 1,6 milions de dosis- de la vacuna Moderna que fabricats a Espanya “com a mesura de precaució” després d’haver trobat en diversos vials “materials estranys”. La farmacèutica espanyola Rovi ha assegurat que està investigant la possible contaminació. Una portaveu de l’empresa va dir que la producció no s’havia detingut en les seues plantes. La mesura podria alentir encara més la vacunació al país nipó.

 

El Ministeri de Salut japonés ha comunicat que s’han confirmat substàncies estranyes des del 16 d’agost en huit llocs de vacunació i el soci japonés de Moderna, Takeda Pharmaceutical, ha instat les institucions a no usar cap dosi amb anomalies. Encara que per les vies oficials no ha transcendit de quina mena de “substàncies anòmales” es tractava, els mitjans nipons parlen de restes de materials que podrien procedir dels envasos utilitzats per a les dosis de les vacunes.

 

Les primeres informacions de la farmacèutica apunten al fet que procedeixen d’Espanya

Per part seua, un portaveu de la farmacèutica Moderna ha informat que s’està retenint els lots mentre s’investiga el problema de fabricació, les primeres hipòtesis de la qual apunten al fet que va ser produït en el seu centre situat a Espanya. Els lots de Moderna retirats al Japó no presenten problemes d’eficàcia, assegura la farmacèutica

 

Així mateix, el Ministeri de Salut japonés ha detallat que “la grandària de les substàncies estranyes confirmades en 39 vials és d’uns pocs mil·límetres i es desconeix quins elements són”, a més de pertànyer a uns lots produïts al mateix temps a Madrid, segons recull l’agència Kiodo.

 

El laboratori estatunidenc ha compartit que està treballant amb el seu soci japonés i amb els organismes reguladors nipons per a abordar els possibles problemes, segons recull l’agència Bloomberg. Així mateix, ha insistit que en aquests lots no s’han identificat problemes de seguretat o d’eficàcia contra la malaltia.

 

Les autoritats nipones també han fet públics els números de referència dels lots en qüestió (3004667, 3004734 i 3004956), perquè els pacients que hagen rebut vacunes pertanyents als mateixos consulten amb especialistes mèdics si patiren alguna molèstia.

 

1,6 milions de dosis de Moderna

El país nipó treballa perquè el bloqueig de les vacunes no afecte la vacunació. La major part de les vacunes dels lots bloquejats s’havien distribuït ja als centres de vacunació massiva, empreses i altres organismes que estan participant en les campanyes d’inoculació, i una part d’elles havien sigut ja emprats per a vacunar a pacients.

 

El Japó va afirmar que “està treballant” perquè la retirada de les vacunes no afecte la campanya de vacunació, que al país avança a un ritme més lent que en altres països desenvolupats.

 

Diverses empreses han hagut de suspendre la vacunació

Diverses empreses que col·laboren en la campanya organitzant la inoculació dels seus empleats, com l’aerolínia ANA, s’han vist obligades a suspendre hui la seua administració del fàrmac pel fet que comptaven amb els lots afectats.

 

El país asiàtic ha inoculat amb una sola dosi a uns 68,1 milions de persones (un 54,6% de la seua població), i amb la pauta completa a 54,1 milions (un 42,6%), segons les dades més recents.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.