Les oposicions falsejades acaparen les denúncies a Antifrau

Compartir:

El director de l'AVAF, Joan Llinares, ha presentat este dimarts la memòria anual davant de les Corts Valencianes, on es detallen les reclamacions que s'han tramitat de manera anònima o pública a través d'este òrgan

Les filtracions en un examen a través d’acadèmies preparatòries, els tractes de favor encoberts o preguntes d’un procés selectiu que s’han vist amb anterioritat a centres de formació són algunes de les irregularitats que es van denunciar l’any passat a través de l’Agència Valenciana Antifrau.

En total, este òrgan va rebre 453 denúncies, fet que suposa 94 més que el 2021. Destaca a més que la majoria van ser denúncies anònimes (un 58%) i va ser l’administració local, la que va protagonitzar més queixes dirigides principalment als processos de selecció.

Així ho ha resumit el director dels AVAFJoan Llinares, que ha presentat este dimarts la memòria anual davant les Corts Valencians, i ha especificat en relació a estos processos, que el 44% de les denúncies (201) fan referència, precisament a la gestió de recursos humans.

De fet, ha lamentat que continuen produint-se “situacions que entelen este tipus de processos, com filtracions, relacions d’acadèmies preparatòries amb membres dels tribunals i preguntes que ixen que s’han explicat a les acadèmies”.

En concret, hi ha 86 denúncies per processos selectius, 38 per accés i 19 per procediments de provisió de llocs. La resta de denúncies per motius laborals van des d’incompatibilitats i conflictes d’interessos a retribucions i pagament d’hores extraordinàries.

EL MÉS LLEGIT

Mazón s’alça amb la Generalitat, però necessitarà Vox per governar

El Partit Popular aconsegueix doblegar els resultats dels comicis de 2019 i arrabassar al Botànic el Consell després de huit anys al capdavant

Català recupera l’Alcaldia de València

El Partit Popular ha guanyat les eleccions a la capital del Túria amb 13 regidors, però serà necessari els 4 regidors de Vox per governar el cap i casal

Eleccions Municipals 2023: Com consultar els resultats del 28 de maig

Descobreix els resultats de les eleccions municipals 2023. Guia per verificar els resultats oficials i entendre el seu impacte en la teva vida quotidiana.

Un jutjat de València obre una investigació pels insults racistes a Vinicius

La magistrada acorda citar a declarar com a investigats els tres espectadors que van ser detinguts esta setmana per la Policia Nacional