33.6 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Ouigo vendrà els primers bitllets del seu AVE ‘low cost’ de Madrid a València

L’AVE ‘low cost’ d’Ouigo que uneix Madrid amb València i Alacant té previst començar a funcionar després de l’estiu. A partir del pròxim 30 de juny es posaran comprar els bitllets, que tindran un preu des dels 9 euros.


Aqueix mateix dia, la companyia anunciarà la data d’inici de les seues operacions en la Comunitat Valenciana, que depén del fet que el túnel que uneix l’estació de Chamartín amb Porta d’Atocha puga entrar en funcionament.

- Advertisement -Telegram València Diari

Fonts del sector ferroviari han indicat que l’AVE d’Ouigo que unirà Madrid amb València i Alacant té previst començar a operar després de l’estiu, encara que no es descarta que s’avance la seua estrena si es donen les condicions necessàries.

Començaran amb Chamartín

Els trens d’Ouigo només podrien, en aquests moments, operar des de l’estació de Madrid-Chamartín cap a la Comunitat Valenciana. El motiu, segons detalla la companyia en un comunicat, és que els trens funcionen amb el sistema de seguretat estàndard europeu (ERTMS), però el tram que connecta Atocha amb el corredor que va cap a la Comunitat compta amb el sistema de seguretat històric espanyol (LZB) fins a Torrejón de Velasco, “la qual cosa fa impossible” que els trens puguen circular des de Madrid-Porta d’Atocha a València i Alacant.

Necessita el túnel que uneix Chamartín amb Atocha

Per a operar en aquest corredor, Ouigo necessita que la infraestructura que s’ha desenvolupat, el túnel que uneix Chamartín amb Porta d’Atocha i compta amb el sistema ERTMS, estiga en funcionament. El túnel està acabat, però actualment s’estan realitzant unes obres en el seu entorn i a més la seua posada en marxa està pendent de l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF).

A més, encara que la companyia ha iniciat la formació de maquinistes en la ruta fins a València, després haurà de formar-los també en aquest tram, així com acabar d’homologar els trens en aquest túnel.
Per tot això, Ouigo ha explicat que no compta encara amb la data d’entrada en funcionament del túnel, i ha assegurat que està “treballant tot el ràpid que pot” amb Adif, l’AESF i la resta d’actors del sector per a “arribar com més prompte millor fins a València”.

Estem desitjant arribar i poder oferir tots els beneficis que la liberalització porta amb si. Aquests beneficis ja s’estan deixant veure en el corredor entre Madrid i Barcelona, amb baixades de preu de bitllets del 50% de mitjana, nous perfils com a famílies i joves en l’alta velocitat, un augment del trànsit de viatgers del 75% o una major descarbonització del transport, entre altres“, ha indicat la companyia.

Últimes notícies

Avaria d’un camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i obliga a confinar Alcàsser hores

L'avaria d'un camió que transportava àcid clorhídric en l'A-7 va obligar a confinar Alcàsser (València) i tallar l'autovia durant diverses hores, afectant la circulació i seguretat viària.

El PPCV ressalta compromisos clau del PP nacional en finançament, aigua i fiscalitat per a afectats per la dana

El PPCV destaca que el Partit Popular nacional ha assumit compromisos estratègics per a la Comunitat Valenciana en finançament, infraestructures hidràuliques i exempcions fiscals per a afectats per la dana.

Confinen Alcàsser per avaria de camió amb mercaderies perilloses en l’A-7

El confinament temporal d'Alcàsser es va produir després de l'avaria d'un camió que transportava àcid clorhídric en l'A-7. Bombers van controlar la situació i van prendre mesures de seguretat.

València Basket reforça la seua plantilla amb el fitxatge de Yankuba Avenc per tres temporades

El pivot internacional espanyol Yankuba Avenc s'unix al València Basket en un contracte per tres anys, completant el renovat joc interior de l'equip.

La Policia desmantella a Sagunt un grup dedicat al tràfic de drogues i deté a huit persones

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal a Sagunt dedicat a la venda de drogues, arrestant a huit persones i confiscant substàncies i armes.

Home de 72 anys mor després de parada cardíaca a la platja de Canet (València)

Un home de 72 anys va morir a la platja de Canet, València, després de patir una parada cardíaca mentres es banyava. No va ser un cas d'ofegament.

El Govern ordena la retirada i destrucció ambientalment segura de vehicles danyats per la DANA a València

El Govern començarà a traslladar des de la Zona d'Activitats Logístiques del port de València els vehicles afectats per la DANA d'octubre per a la seua destrucció i descontaminació segons criteris ambientals.

Confinament temporal a Alcàsser per l’avaria d’un camió amb mercaderies perilloses

Un camió amb mercaderies perilloses, incloent-hi àcid clorhídric, avariat en l'A-7 provoca el confinament temporal a Alcàsser i restriccions en el polígon de Picassent.