27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Sanitat paralitza un lot de vacunes d’AstraZeneca retirades en Europa per la sospita de provocar trombes

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Conselleria de Sanitat Universal ha paralitzat el lot ABV5300 de vacunes d’AstraZeneca, retirat en alguns països europeus i diferents comunitats autònomes espanyoles, després que s’haja detectat a alguns malalts amb trombes en les venes.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, esta decisió l’han presa després que Andalusia, Castella i Lleó, Catalunya, Astúries i les Illes Canàries hagen optat per paralitzar-les. 

 

En qualsevol cas, fonts de la Conselleria de Sanitat han assenyalat que la vacunació en Espanya continua amb el sèrum d’esta companyia, ja que les autoritats sanitàries espanyoles i europees insistixen que és segur. El Ministeri de Sanitat va repartir a les comunitats autònomes el passat 12 de febrer este lot que ara han paralitzat de manera cautelar. 

 

El dijous, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va informar que en Espanya s’havien administrat més de 200.000 dosis d’este suposat lot sospitós sense que s’hagueren reportat efectes alarmants. Les partides ara retingudes per alguns territoris espanyols sumen poques dosis.

 

María Jesús Montero ha assegurat que les vacunes son segures

Sanitat ha dit que les dosis d’este lot han quedat apartades fins que s’aclarisca la situació europea. No obstant això, des de l’Agència Europea del Medicament (EMA) recomanen continuar injectant el fàrmac, ja que no existixen indicis que els efectes adversos s’hagen produït a causa del medicament.

 

D’altra banda, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha manifestat que la ciutadania ha d’estar tranquil·la amb les vacunes contra la Covid-19 perquè són segures i en Espanya no s’ha registrat cap efecte advers ni cap reacció després d’administrar-les.

 

En valorar el sistema de vigilància de fàrmacs en Espanya, Montero ha assegurat que la campanya de vacunació continuarà perquè «no hi ha cap evidència que associe les reaccions adverses amb l’administració» de la vacuna d’AstraZeneca.

 

Dinamarca, el primer país afectat per la vacuna AstraZeneca

Tot va començar amb uns quants casos de persones en Dinamarca que havien rebut la vacuna contra la Covid-19 d’AstraZeneca i que, més tard, van patir trombes sanguinis. El país escandinau va activar les alarmes i va decidir deixar d’administrar este sèrum durant 14 dies. Li van seguir Noruega, Islàndia i altres sis estats europeus.

 

L’Agència Europea del Medicament està estudiant estos casos. «La posició de l’Agència és que els beneficis de la vacuna superen els riscos i pot continuar sent administrada mentres s’investiguen els casos d’embòlia», ha insistit l’organisme europeu. “El número d’episodis de trombes en la població vacunada no supera el de la població general», ha afegit. S’han detectat 30 casos d’embòlia entre cinc milions de persones vacunades.

 

La notícia que va arribar des del països nòrdics ha tornat a entorpir la dinàmica de vacunació a la Unió Europea i també a Espanya. En Europa, Àustria, Letònia, Estònia, Luxemburg i Itàlia van seguir l’exemple danés. En Espanya, a demés de les aturades en estes comunitats, el Ministeri de Sanitat ha posposat la decisió sobre si aplicar esta vacuna a majors de 55 anys, prevista per al dijous, just després de conèixer-se els casos danesos.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.