27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

La denúncia dels pares dels alumnes d’un col·legi de Torrent

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Els pares dels alumnes del col·legi Pleyade del Vedat de la ciutat de Torrent, en la comarca de l’Horta (València), han exigit al consistori la instal·lació de tanques metàl·liques, com ja existixen en altres centres de la localitat, per a evitar atropellaments en la vorera que envolta l’edifici escolar abans que hagen de lamentar algun accident.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la proposta dels pares i mares dels alumnes d’este centre educatiu va ser secundada amb una recollida de signatures que es van entregar a l’Ajuntament de Torrent.

 

Els denunciants asseguren que el problema és que el carrer Eduardo Dato, a on se situen les portes per a entrar i eixir els escolars, és de doble sentit de circulació, amb places d’aparcament a un dels seus costats, una estretor al principi i un pal de telefonia en la calçada. Tot això provoca que quan es creuen dos vehicles es produïsca un embut i algun se’n puge a la vorera per a poder passar.

 

La proposta dels pares i mares dels alumnes

«Tots anem amb pressa per a deixar als xiquets i és un caos en les hores punta», han explicat els pares dels alumnes al citat mitjà. Per això, han proposat en unes quantes ocasions al consistori de Torrent que el carrer siga d’un sol sentit d’entrada i s’isca pel carrer del barranc de les Canyes, això evitaria els conflictes i seria més segur per als alumnes, si es fera almenys en horari escolar, han assenyalat.

 

L’AMPA no ha parat de proposar altres solucions amb la finalitat d’acabar amb este problema permanent, com prohibir aparcar en esta zona durant les entrades i eixides per a deixar lliure la calçada i que càpiguen dos vehicles, encara que això no solucionaria l’estretor del carrer provocat per una casa.

 

Per part seua, l’Ajuntament va atendre una de les reivindicacions dels pares i mares dels alumnes d’este col·legi i va reordenar el trànsit reconvertint el carrer Joaquín Costa en un únic sentit. Però esta decisió ha obligat al centre, amb 340 escolars, molts d’ells d’altres municipis, a canviar l’entrada de Secundària per la mateixa porta que Primària, al carrer, Eduardo Dato, a on s’ajunten prop de 200, perquè la via principal manca de voreres. 

 

La sol·lució del centre escolar

Per a posar solució a este problema, el col·legi de Torrent va avançar fa temps l’hora d’entrada en mitja hora, a les 08.30, respecte a la resta de centres de Torrent per la seua complicada ubicació. A demés, també per a assegurar-se la presència policial que puga regular les entrades i eixides dels xiquets encara que, segons els pares, esta mesura no és suficient.

 

«El policia es dedica a vigilar l’encreuament dels xiquets. Ahir, va haver d’intervindre el conserge per a evitar un conflicte entre dos pares i dirigir el trànsit. És innecessari arribar a un disgust o haver d’estar patint per si algun cotxe atropella a un xiquet», han conclòs. 

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.