Les proves d’idiomes ja tenen nova data

El 19 de juny: La data d'examen per a l'obtenció del títol d'ESO per a majors de 18 anys

Les proves d’idiomes ja tenen nova data | Conselleria d’Educació

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Deport, d’acord amb la majoria d’autonomies i el Ministeri d’Educació i FP, ha decidit traslladar a setembre les proves unificades de certificació (PUC) d’idiomes de les escoles oficials d’idiomes (EOI), posposades davant de la declaració de l’estat d’alarma per fer front a la COVID-19.

 

Una volta consensuat el trasllat a setembre de la convocatòria ordinària de les proves de les EOI, la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme ha determinat que la prova extraordinària es farà al llarg de novembre. Les dos convocatòries se celebraran sempre que les autoritats sanitàries ho permeten.

 

La inscripció en estes proves es va fer abans de la declaració de l’estat d’alarma i ja s’han publicat les llistes provisionals de persones admeses. Les llistes definitives es faran públiques a final del mes de juny, quan acabe el període d’al·legacions. Abans del 31 de juliol es publicarà el calendari concret dels dies de setembre en què es faran les quatre activitats de llengua escrites de què consten les PUC.

 

Tota esta informació es publicarà en el portal web de les escoles oficials d’idiomes (http://www.eoi.gva.es/es), a demés del procediment per a la devolució de les taxes a les persones que ho sol·liciten perquè no poden fer la prova en les noves dates concretes que s’establisquen al setembre.

 

A demés, es comunicarà individualment el trasllat de les proves i els punts més importants de la resolució de modificació del calendari a les més de 32.000 persones matriculades per a les PUC de l’any 2020.

 

Alumnat de ‘That’s English!’

Pel que fa a l’alumnat de ‘That’s English!’, la inscripció en la prova de certificació serà exclusivament per via telemàtica i s’obrirà des de les 12.00 hores del 24 de juny fins a les 23.59 hores del 25 de juny de 2020. L’enllaç del procediment telemàtic per a l’alumnat de ‘That’s English!’ és el següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17070&version=amp.

 

Proves de la JQCV

D’altra banda, respecte a les proves de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, es tornaran a convocar en el moment en què les autoritats sanitàries fixen els protocols que permeten fer amb garantia uns exàmens en els que l’any passat es van inscriure vora 37.000 persones.

 

El Ple de la JQCV es reunirà per tal de valorar si és factible convocar de nou les proves de certificació de valencià de 2020 en els diferents nivells, amb un nou període d’inscripció i amb les dates dels exàmens. La voluntat d’Educació de la Generalitat és poder fer-les durant l’últim quadrimestre de l’any, si les autoritats sanitàries ho permeten.

Últimes notícies

Benavent defensa que la prioritat és ajudar les persones vulnerables sense distingir raça

L’arquebisbe de València, Enrique Benavent, remarca que per als cristians compta sobretot la vulnerabilitat de les persones, sense diferenciar raça, origen o religió, i destaca el paper del valencià, les dones, Càritas i l’educació en l’Església actual.

Retirat un bidó contaminant que vagava a la deriva davant la costa d’Altea

La Creu Roja i Salvament Marítim han retirat un bidó contaminant que flotava a la deriva davant Cap Negret, al terme d’Altea, i l’han traslladat al port per al tractament adequat.

Set anys de presó per a un nebot de l’exconseller Blasco per amañar contractes sanitaris

L’exgerent del Consorci Hospital General Universitari de València Sergio Blasco ha sigut condemnat a set anys de presó i a més de dos milions d’euros en multes per amañar contractes sanitaris, cobrar comissions il·lícites i blanquejar capitals, en el conegut com a cas Osvaldos.

Detinguda a Gavarda una parella que robava a majors amb el mètode de labraç a Càrcer

La Guàrdia Civil ha detingut a Gavarda un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí dedad avançada de Càrcer amb el mètode de labraç i relacionats amb dos assalts més a Jaén i Almería.

Huit morts atribuïts a la calor extrema en la Comunitat Valenciana en només tres dies

La calor extrema ha deixat huit morts en tres dies a la Comunitat Valenciana, totes persones majors excepte una, enmig d’una onada amb valors pròxims o superiors als 40 graus.

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.