11.3 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Les proves d’idiomes ja tenen nova data

El 19 de juny: La data d'examen per a l'obtenció del títol d'ESO per a majors de 18 anys

Les proves d’idiomes ja tenen nova data | Conselleria d’Educació

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Deport, d’acord amb la majoria d’autonomies i el Ministeri d’Educació i FP, ha decidit traslladar a setembre les proves unificades de certificació (PUC) d’idiomes de les escoles oficials d’idiomes (EOI), posposades davant de la declaració de l’estat d’alarma per fer front a la COVID-19.

 

Una volta consensuat el trasllat a setembre de la convocatòria ordinària de les proves de les EOI, la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme ha determinat que la prova extraordinària es farà al llarg de novembre. Les dos convocatòries se celebraran sempre que les autoritats sanitàries ho permeten.

 

La inscripció en estes proves es va fer abans de la declaració de l’estat d’alarma i ja s’han publicat les llistes provisionals de persones admeses. Les llistes definitives es faran públiques a final del mes de juny, quan acabe el període d’al·legacions. Abans del 31 de juliol es publicarà el calendari concret dels dies de setembre en què es faran les quatre activitats de llengua escrites de què consten les PUC.

 

Tota esta informació es publicarà en el portal web de les escoles oficials d’idiomes (http://www.eoi.gva.es/es), a demés del procediment per a la devolució de les taxes a les persones que ho sol·liciten perquè no poden fer la prova en les noves dates concretes que s’establisquen al setembre.

 

A demés, es comunicarà individualment el trasllat de les proves i els punts més importants de la resolució de modificació del calendari a les més de 32.000 persones matriculades per a les PUC de l’any 2020.

 

Alumnat de ‘That’s English!’

Pel que fa a l’alumnat de ‘That’s English!’, la inscripció en la prova de certificació serà exclusivament per via telemàtica i s’obrirà des de les 12.00 hores del 24 de juny fins a les 23.59 hores del 25 de juny de 2020. L’enllaç del procediment telemàtic per a l’alumnat de ‘That’s English!’ és el següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17070&version=amp.

 

Proves de la JQCV

D’altra banda, respecte a les proves de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, es tornaran a convocar en el moment en què les autoritats sanitàries fixen els protocols que permeten fer amb garantia uns exàmens en els que l’any passat es van inscriure vora 37.000 persones.

 

El Ple de la JQCV es reunirà per tal de valorar si és factible convocar de nou les proves de certificació de valencià de 2020 en els diferents nivells, amb un nou període d’inscripció i amb les dates dels exàmens. La voluntat d’Educació de la Generalitat és poder fer-les durant l’últim quadrimestre de l’any, si les autoritats sanitàries ho permeten.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja a la Comunitat per pluges intenses

Aemet ha activat l'avís taronja per pluges en el litoral nord d'Alacant, Cadis i Màlaga, i manté avisos grocs per pluja, neu i mala mar.

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres al mig segle

José María Bregante, veí d'Orihuela, ha reunit 1.336 pesebres en 50 anys i els guarda en un xicotet local. La col·lecció, variada i en creixement, es nodrix de regals i compres de tot el món.

Detingut a Benidorm per quatre robatoris amb violència mitjançant el mètode de l’estirada

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un home de 28 anys per quatre robatoris amb violència amb estirada de cadena a víctimes d'edat avançada. S'investiguen altres set fets similars.

València. Llum i cendra presenta un retrat íntim de la ciutat amb textos de Raquel Bada i il·lustracions de Rosa Fuster

La col·lecció de viatge de Tintablanca ha incorporat València amb un volum escrit per Raquel Bada i il·lustrat per Rosa Fuster, que recorre la ciutat des de l'Albufera fins a la recent dana.

Indonèsia confirma la recuperació del cadàver de l’espanyol Fernando Martín després del naufragi

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre. La busca de dos menors continua i la Policia manté oberta una investigació per possible negligència.

Indonèsia confirma la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi

Indonèsia va confirmar la recuperació del cos de Fernando Martín en la desena jornada de busca després del naufragi del 26 de desembre. L'operació es va prolongar fins al dimecres per a intentar localitzar a dos menors encara desapareguts.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.