Les proves d’idiomes ja tenen nova data

El 19 de juny: La data d'examen per a l'obtenció del títol d'ESO per a majors de 18 anys

Les proves d’idiomes ja tenen nova data | Conselleria d’Educació

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Deport, d’acord amb la majoria d’autonomies i el Ministeri d’Educació i FP, ha decidit traslladar a setembre les proves unificades de certificació (PUC) d’idiomes de les escoles oficials d’idiomes (EOI), posposades davant de la declaració de l’estat d’alarma per fer front a la COVID-19.

 

Una volta consensuat el trasllat a setembre de la convocatòria ordinària de les proves de les EOI, la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme ha determinat que la prova extraordinària es farà al llarg de novembre. Les dos convocatòries se celebraran sempre que les autoritats sanitàries ho permeten.

 

La inscripció en estes proves es va fer abans de la declaració de l’estat d’alarma i ja s’han publicat les llistes provisionals de persones admeses. Les llistes definitives es faran públiques a final del mes de juny, quan acabe el període d’al·legacions. Abans del 31 de juliol es publicarà el calendari concret dels dies de setembre en què es faran les quatre activitats de llengua escrites de què consten les PUC.

 

Tota esta informació es publicarà en el portal web de les escoles oficials d’idiomes (http://www.eoi.gva.es/es), a demés del procediment per a la devolució de les taxes a les persones que ho sol·liciten perquè no poden fer la prova en les noves dates concretes que s’establisquen al setembre.

 

A demés, es comunicarà individualment el trasllat de les proves i els punts més importants de la resolució de modificació del calendari a les més de 32.000 persones matriculades per a les PUC de l’any 2020.

 

Alumnat de ‘That’s English!’

Pel que fa a l’alumnat de ‘That’s English!’, la inscripció en la prova de certificació serà exclusivament per via telemàtica i s’obrirà des de les 12.00 hores del 24 de juny fins a les 23.59 hores del 25 de juny de 2020. L’enllaç del procediment telemàtic per a l’alumnat de ‘That’s English!’ és el següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17070&version=amp.

 

Proves de la JQCV

D’altra banda, respecte a les proves de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, es tornaran a convocar en el moment en què les autoritats sanitàries fixen els protocols que permeten fer amb garantia uns exàmens en els que l’any passat es van inscriure vora 37.000 persones.

 

El Ple de la JQCV es reunirà per tal de valorar si és factible convocar de nou les proves de certificació de valencià de 2020 en els diferents nivells, amb un nou període d’inscripció i amb les dates dels exàmens. La voluntat d’Educació de la Generalitat és poder fer-les durant l’últim quadrimestre de l’any, si les autoritats sanitàries ho permeten.

Últimes notícies

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.