27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

El govern espanyol podria apujar els IVA reduït i superreduït

El govern espanyol porta setmanes explorant noves vies per a incrementar els ingressos de l’Estat davant de la crisi que s’acosta. Per ara s’han plantejat taxes a les transaccions i a les grans empreses tecnològiques, i una pujada d’impostos a les grans fortunes, però també s’han temptejat mecanismes per a apujar els impostos a les classes mitjanes.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Aconsellen apujar l’IVA

Ara, pareix que el Govern podria haver trobat la clau definitiva per a augmentar els ingressos: es tracta de l’Impost de Valor Afegit (IVA), una figura que a Espanya oferix un major marge de millora en els seus ingressos respecte a la mitjana europea i que el Banc d’Espanya acaba d’aconsellar al Govern de Pedro Sánchez com una solució.

 

Durant la seua intervenció en el Congrés de dimarts, el governador del Banc d’Espanya, Pablo Hernández Cos, ha explicat que en Espanya hi ha un major número de productes gravats amb un tipus inferior al general, el 4% o el 10%. Per això ha recomanat a l’Executiu explorar la forma d’explotar esta figura, l’IVA, l’única precisament en què Sánchez i Iglesias coincidixen en no tocar.

 

El 40% de la diferència en la recaptació entre Espanya i la resta d’Europa s’explica, segons Hernández, pels menors ingressos de l’IVA derivats del major percentatge de béns de consum taxats en el tipus reduït o superreduït. L’any passat, l’IVA va ser al costat de l’IRPF, l’instrument impositiu que més ingressos va aportar, però segons el governador del Banc d’Espanya hi ha un clar marge de millora. La seua opinió és compartida, a demés, pel Fons Monetari Internacional o la Comissió Europea, que aconsellen al Govern espanyol revisar l’impost.

 

Impost de Societats

Esta revisió afectaria els articles que estan en l’IVA reduït (10%) o superreduït (4%). Però l’acord del govern espanyol no preveu en absolut esta via. Les poques actuacions que es preveuen respecte de l’IVA són les reduccions per a servicis veterinaris i productes d’higiene femenina, cosa que va reafirmar ahir la portaveu del govern, María Jesús Montero. Com a mínim, per ara.

 

Segons Montero, el govern té el convenciment que hi ha marge fiscal per a elevar els ingressos a través de línies ja pactades, com apujar l’IRPF a les rendes altes, la taxa Google, la taxa Tobin, l’harmonització entre comunitats, la fiscalitat verda i l’impost de societats. A este últim impost es va referir, precisament, el governador del banc d’Espanya. Segons ell, també té un marge de millora respecte a la mitjana europea, però en este cas hi ha una certa discussió sobre si realment l’impost pot donar prou de si. Els òrgans empresarials defenen que Espanya ja es troba per damunt de França i Alemanya en este impost.

 

El govern discrepa, i manté que les empreses han d’abonar-ne més. De fet, una de les claus del seu pla fiscal és imposar un tipus mínim del 15%, que seria del 18% per a entitats bancàries i empreses petrolieres. Segons l’Agència Tributària, l’any passat la recaptació va caure un 4%, fins als 23.733.000 d’euros.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.