28.6 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

Revelen que la dona de l’home decapitat a Castro Urdiales és beneficiària del testament

Jesús Mari Baranda i Carmen Merino, víctima i possible assassina en el crim de Castrourdiale

Carmen Merino està acusada de l’assassinat de Jesús Mari Baranda | Facebook

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Va ser a finals de setembre quan es va destapar el macabre crim que hauria tingut lloc uns mesos abans a la població càntabra de Castro Urdiales. Concretament, va ser el 28 de setembre quan es va localitzar el cap de Jesús Mari Baranda, desaparegut des de febrer, en una caixa a casa d’una veïna. Ràpidament les mirades es van dirigir cap a la seva parella, Mari Carmen Merino, que actualment es troba a presó acusada del seu assassinat. Mentre s’acaba d’aclarir el cas, tot apunta que podria haver-hi darrere un mòbil econòmic. 

 

Així ho explica un dels cosins de la víctima, Carlos Ricondo en unes declaracions a ‘El Periódico’. Confirma que «Jesús Mari tenia fet un testament a favor ella» i que tot feia creure que Mari Carmen, que l’havia allunyat de la seva antiga dona i els seus fills es quedaria amb tot.  

 

El cosí d’aquest jubilat tristament mort denuncia com durant mesos Mari Carmen va voler mantenir una teoria falsa sobre la desaparició de Jesús Mari. «S’ha endut 12.500 euros i estarà a Punta Cana amb algunes prostitutes», exclamava. Carlos també sospita que era qui contestava, amb poques paraules com «estic bé» als missatges d’un telèfon mòbil que, curiosament, ella afirmava li acabava de comprar. 

 

Estafes a anteriors parelles 

Les investigacions policials i periodístiques sobre el passat de la dona podrien confirmar el seu interès purament econòmic en la seva relació. Natural d’un poble de Sevilla, Mari Carmen va arribar a Castro Urdiales després d’un divorci i va conèixer a Jesús Mari a la cafeteria on treballava de cambrera, doncs ell era un dels habituals durant l’esmorzar. La família reconeix que en els 7 anys que van estar junts ella va tenir un alt ritme de vida gràcies a la «bona pensió d’ell».

 

El treball policial a més ha permès esbrinar que es podria tractar d’una autèntica «estafadora de l’amor». ‘El Faro de Vigo’ publicava que comptava amb dues detencions a la ciutat gallega el 2013  i 2017, després que dos homes l’acusessin de donar-los diners i que no els hi retornés. Una exparella d’una tia seva de Cadis també la va acusar d’estafar-li 6.000 euros. 

 

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Troben mort al conductor d’un cotxe a Pedreguer després d’accident fa dos dies

Un home de 47 anys va ser trobat mort a l'interior del seu vehicle en la N-332 a Pedreguer, Alacant, després d'un accident ocorregut fa aproximadament dos dies.

EMT València avança amb 218 nous autobusos, 10 línies i major connectivitat fins a 2030

L'EMT de València presenta un pla per a renovar la seua flota amb 218 autobusos elèctrics, crear 10 noves línies i augmentar un 39% les connexions entre barris abans de 2030.

La Generalitat garantix el pagament a farmàcies i estes suspenen les seues protestes després d’acord

La Generalitat assegura la liquidació de pagaments pendents a farmàcies valencianes abans de fi de juliol, la qual cosa ha portat a la suspensió de les seues protestes.

El port de València planeja concentrar el 45% del trànsit espanyol de contenidors per a 2035

El Pla Estratègic 2035 del port de València busca consolidar el seu lideratge a Espanya amb 45% del trànsit de contenidors i un impuls clau al ferrocarril i descarbonització.

González-Sinde estrena en 2026 l’adaptació cinematogràfica de la seua novel·la ‘Després de Kim’ rodada a Benidorm i València

La directora Ángeles González-Sinde roda 'Després de Kim', adaptació thriller de la seua novel·la, a Benidorm i València, amb estrena prevista en 2026.

El Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi aposta per col·laboració amb Ciutat de la Llum per a impulsar la formació audiovisual

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi busca enfortir la formació professional i la indústria audiovisual després de la seua 37a edició, explorant col·laboració amb Ciutat de la Llum a Alacant.

Benetússer inaugura plataforma en línia per a seguir la reconstrucció després de la DANA

L'Ajuntament de Benetússer llança Recuperembenetusser.es, una web amb informació i transparència sobre la reconstrucció del municipi després de la DANA d'octubre, gestionant prop de 40 projectes.

Veler encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni danys ambientals

Un veler roman encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni abocaments. Salvament Marítim i Guàrdia Civil van intentar rescatar-ho sense èxit. Ara espera pla de reflotació.