11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

El Govern central acorda més ajudes directes al sector del transport

El Govern central ha acordat un nou paquet d’ajudes directes al sector del transport. En la negociació, que va tindre lloc ahir dimecres, van participar membres del Comité Nacional del Transport per Carretera i representants del Ministeri de Transports, com María José Rallo i Jaime Moreno.

En la trobada, finalitzat a última hora del dia, es van pactar ajudes directes similars a les ja anunciades en el mes de març passat pel Govern: variaran en funció de la mena de vehicle, per la qual cosa els camions rebran una quantia fixa de 1.250 euros i les furgonetes de 500 euros.

L’acord incloïa la revisió de les ajudes en el cas que l’actual situació de preus dels combustibles completament descontrolats persistira. Com així és.

Per això, el passat 24 de juny, el Comité Nacional va sol·licitar al Ministeri de Transports noves ajudes i mesures econòmiques, “per a garantir la supervivència de les empreses i autònoms del transport de mercaderies”, com un augment de 20 cèntims de subvenció per litre de combustible per als professionals del transport; l’increment del 30% al 40% del pes del combustible en la clàusula de revisió del preu del transport per la variació del preu del combustible i l’obligació de facturar de manera independent el cost del combustible en les factures (per als transportistes que no tinguen contractes de llarga duració). Aquests dos últims aspectes ja acordats i en vigor.

L’objectiu és poder tindre aprovat aquest nou Reial decret al juliol perquè puga començar a sol·licitar-se la nova ajuda al més prompte possible. I, s’espera que La Llei de la Cadena de Transport s’incloga en el mateix Reial decret perquè entre en vigor com més prompte millor.

El preu del combustible, pels núvols

Des del Comité posen sobre la taula l’augment considerable de la inflació en aquests últims mesos, especialment des de l’inici de la Guerra a Ucraïna, o la pujada desorbitada del preu dels combustibles, que s’han vist afectats en un 40%. Assenyalen, a més, que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s’havia compromés a ampliar les mesures acordades al març o a aplicar unes noves en cas que la situació econòmica no millorara.

Des de la Federació Nacional d’Associacions de Transport d’Espanya confirmen, a més, el trasllat per part de la CNTC al MITMA de les modificacions que haurien de produir-se en el text de la Llei de la Cadena de Transport. Entre aqueixos canvis, assenyales, són necessaris “la imperatividad del contracte escrit o els criteris amb els quals s’ha d’especificar el cost individual“.

Destaquen, a més, que la finalitat d’aquestes trobades és que s’empare al sector i es prenguen mesures efectives que permeten deixar de “treballar amb pèrdues“.

Avanços en el Projecte de Llei de Cadena del Transport

Abans del 31 de juliol, segons el compromís adquirit pel Govern amb el sector en els acords de març, ha d’estar en marxa la nova Llei de la Cadena de Transport, que ha de garantir que no es pot treballar en el sector del transport de mercaderies per davall de cost.

A més, serà obligatori que tots els serveis de transport es recullen de manera escrita ja siga per un contracte de transport o una carta de port escrita, en els quals ha de figurar obligatòriament el preu que percebrà el transportista pel servei i, en el cas que haja de fer la càrrega i la descàrrega (perquè siga una de les activitats exceptuades), també ha de figurar per escrit l’import corresponent a aquestes operacions.

Per descomptat, i és l’objecte fonamental de la norma, el preu del transport haurà de cobrir tots els costos d’explotació del transportista, per al que es prendrà com a referència l’estructura de l’Observatori de Costos. Si el preu no cobreix el cost del transport, la sanció serà per al carregador contractual sempre que siga contractista principal, operador de transport o empresa de transport (en aquest últim cas sempre que l’empresa de transport que contracte el transportista tinga una dimensió d’almenys quatre vegades més vehicles que el transportista contractat).

Hi ha altres aspectes, com limitar els intervinents en la Cadena de Subcontractació, que no estan encara resolts.

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.