23.9 C
València
Dimecres, 16 juliol, 2025

Anagrama manté la suspensió indefinida de la distribució del llibre ‘El odi’ de Luisgé Martín

L’editorial Anagrama ha confirmat aquest dimecres que manté la suspensió de la distribució del llibre ‘El odi‘, escrit per Luisgé Martín. Aquesta obra inclou les confessions de José Bretón sobre l’assassinat dels seus dos fills, Ruth i José, un cas que va commocionar la societat espanyola el 2011.

La decisió d’Anagrama arriba després que la secció quarta de l’Audiència de Barcelona hagi confirmat la desestimació de la mesura cautelar que la Fiscalia havia sol·licitat, que consistia en la paralització de la publicació del llibre. José Bretón, qui compleix una condemna de 40 anys per l’assassinat dels seus fills, ha estat al centre d’una controvèrsia que ha provocat un ampli debat sobre la violència vicària i les seves implicacions.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’editorial ha explicat que va decidir paralitzar de manera voluntària la distribució del llibre ‘L’odi‘ a partir del 21 de març, en resposta a l’anunci de la petició de mesures cautelars per part de la Fiscalia. Aquesta decisió accentua la tensió entre la llibertat d’expressió i la responsabilitat editorial en temes delicats que envolten casos de gran gravetat social.

Entre les reaccions que ha generat aquesta decisió, diversos autors i experts s’han manifestat sobre la importància de la llibertat d’expressió i la necessitat d’aprofundir en el debat sobre la violència en les relacions familiars, així com d’infundar una perspectiva crítica en relació amb la cobertura mediàtica d’aquests casos.

Últimes notícies

Troben mort al conductor d’un cotxe a Pedreguer després d’accident fa dos dies

Un home de 47 anys va ser trobat mort a l'interior del seu vehicle en la N-332 a Pedreguer, Alacant, després d'un accident ocorregut fa aproximadament dos dies.

EMT València avança amb 218 nous autobusos, 10 línies i major connectivitat fins a 2030

L'EMT de València presenta un pla per a renovar la seua flota amb 218 autobusos elèctrics, crear 10 noves línies i augmentar un 39% les connexions entre barris abans de 2030.

La Generalitat garantix el pagament a farmàcies i estes suspenen les seues protestes després d’acord

La Generalitat assegura la liquidació de pagaments pendents a farmàcies valencianes abans de fi de juliol, la qual cosa ha portat a la suspensió de les seues protestes.

El port de València planeja concentrar el 45% del trànsit espanyol de contenidors per a 2035

El Pla Estratègic 2035 del port de València busca consolidar el seu lideratge a Espanya amb 45% del trànsit de contenidors i un impuls clau al ferrocarril i descarbonització.

González-Sinde estrena en 2026 l’adaptació cinematogràfica de la seua novel·la ‘Després de Kim’ rodada a Benidorm i València

La directora Ángeles González-Sinde roda 'Després de Kim', adaptació thriller de la seua novel·la, a Benidorm i València, amb estrena prevista en 2026.

El Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi aposta per col·laboració amb Ciutat de la Llum per a impulsar la formació audiovisual

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi busca enfortir la formació professional i la indústria audiovisual després de la seua 37a edició, explorant col·laboració amb Ciutat de la Llum a Alacant.

Benetússer inaugura plataforma en línia per a seguir la reconstrucció després de la DANA

L'Ajuntament de Benetússer llança Recuperembenetusser.es, una web amb informació i transparència sobre la reconstrucció del municipi després de la DANA d'octubre, gestionant prop de 40 projectes.

Veler encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni danys ambientals

Un veler roman encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni abocaments. Salvament Marítim i Guàrdia Civil van intentar rescatar-ho sense èxit. Ara espera pla de reflotació.