26.8 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Aprovat el decret que recupera Música en tercer de l’ESO i fixa quatre hores de Matemàtiques en tota la Secundària

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El govern valencià ha aprovat el decret pel qual s’establix el currículum d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i es regula el seu horari, així com alguns procediments de l’etapa educativa i de Batxillerat a la Comunitat Valenciana. Entre les novetats que inclou, figura la recuperació de l’assignatura de Música en tercer de l’ESO i la reserva de quatre hores de Matemàtiques en tota la Secundària.

- Advertisement -Telegram València Diari

La norma modifica el Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell i l’Ordre 19/2023 de 29 de juny de la Conselleria d’Educació, segons ha explicat el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, que ha comparegut en la roda de premsa posterior al ple del Consell junt amb la consellera d’Hisenda i portaveu, Ruth Merino.

Entre les modificacions d’aquest decret destaca que tot l’alumnat de primer, segon, tercer i cambra de l’ESO rebrà quatre hores setmanals de Matemàtiques durant el curs 2024-2025, així com la recuperació de l’assignatura de Música en tercer d’ESO.

També es restablixen les qualificacions numèriques en Secundària i hi haurà un canvi de les hores lectives, de manera que es passa a 30 hores setmanals en primer i segon de l’ESO (actualment són 30 i 32, respectivament) i a 32 hores en tercer i cambra de l’ESO (actualment són 33 en tots dos nivells).

FOMENT DE LA LLENGUA ESTRANGERA

D’altra banda, l’administració autonòmica subratlla “el foment la llengua estrangera reordenant l’horari de l’assignatura, de manera que esta es reforce en primer i segon d’ESO, que tindrà quatre hores setmanals, de les quals almenys una hora haurà de dedicar-se a competència comunicativa oral”.

En tercer i cambra d’ESO, la matèria de Llengua Estrangera tindrà una càrrega de tres hores setmanals, i en estos cursos s’oferirà obligatòriament l’optativa Competència Comunicativa en Primera Llengua Estrangera, per la qual cosa l’alumnat que la curse tindrà cinc hores setmanals de llengua estrangera.

A més, es crea una nova matèria optativa sobre Finances i Consum Responsable.

José Antonio Rovira ha defensat que es tracta de “tot un seguit de mesures necessàries per a millorar l’educació”, ja que, segons posa en evidència l’informe PISA, les mesures adoptades en els últims anys –en referència al Botànic– “el que han fet ha sigut fer-nos baixar llocs”.

FP DUAL

Entre altres aspectes, amb l’aprovació del decret es va a fer una modificació puntual en el decret que regula la Formació Professional dual. A partir del pròxim curs escolar 2024-25 tota la Formació Professional dels graus C i D haurà de ser dual, de manera que l’alumnat realitzarà formació en les empreses des del primer curs. Així, s’ha establit que la formació pràctica també puga realitzar-se amb empresariat individual (autònoms).

També duante el ple del divendres, el Consell ha donat llum verda a dos decrets pels quals s’establixen els currículums del cicle formatiu de Formació Professional de Grau Superior en Organització i Control d’Obres en Construcció i el cicle formatiu de Formació Professional Bàsica en Accés i Conservació en Instal·lacions Esportives.

En la definició dels currículums s’han tingut en compte les característiques educatives, socioproductives i laborals valencianes amb la finalitat de donar resposta a les necessitats generals de qualificació dels recursos humans per a incorporar-les a l’estructura productiva.

El currículum del cicle formatiu de Grau Superior en Organització i Control d’Obres de Construcció, d’un total de 2.000 hores de durada, s’organitza en dos cursos acadèmics. Així mateix, s’establix el mòdul professional de formació en centres de treball, que es farà, generalment, en el tercer trimestre del segon curs del cicle formatiu.

D’altra banda, el currículum del cicle formatiu de Formació Professional Bàsica en Accés i Conservació en Instal·lacions Esportives s’estructura en mòduls associats a blocs comuns per a garantir l’adquisició de competències clau de l’aprenentatge permanent, en mòduls professionals associats a unitats de competència i en el mòdul de Formació en Centres de Treball.

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.