Joan Baldoví ha acusat el candidat del PP a la Presidència de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, d’exercir com a ‘regent provisional’ i d’haver ‘passat amb nota l’examen’ que, al seu juí, li havia posat Vox en el seu discurs d’investidura. Amb eixe plantejament, el síndic de Compromís ha emmarcat la candidatura popular com una continuïtat del rumb actual més que com un projecte propi.
Critiques a la via triada pel PP
En la seua intervenció en el ple d’investidura, Baldoví ha retret al PP haver triat ‘allargar l’agonia’ substituint a Carlos Mazón per Pérez Llorca en lloc d’optar per l’eixida que ha considerat ‘digna i raonable’: convocar eleccions perquè ‘parle el poble’. Segons la seua lectura, eixa decisió posposa la rendició de comptes en les urnes i manté inalterat el curs polític que ha qualificat de ‘estafa’ respecte al ‘Govern dels millors’.
Sobre el contingut del discurs, el dirigent de Compromís ha sostingut que Pérez Llorca ‘no té més programa que aferrar-se al poder’ i que la seua intervenció ‘eren calcats’ a la línia de Vox. D’eixe paral·lelisme deduïx que les prioritats de l’eventual Executiu quedarien condicionades per la formació d’extrema dreta, i que el candidat popular no ha oferit un pla propi que marque distàncies ni solucions noves davant els problemes actuals.
Baldoví ha rematat que l’aspirant ‘no és la solució’ per ‘ser ‘còmplice de la mentida i la negligència’. En paral·lel, ha posat sobre la taula 10 compromisos i 50 propostes de Compromís ‘per a millorar la vida dels valencians’, presentades com una alternativa immediata i avaluable. Amb eixe paquet, el grup valencianista ha buscat fixar prioritats i orientar el debat d’investidura cap a mesures concretes en diferents àmbits de gestió.
Amb les seues crítiques i la seua oferta programàtica, Compromís ha volgut marcar perfil en l’arrancada del debat, subratllant que el relleu proposat pel PP no corregix, al seu juí, el rumb del Consell i reforça la dependència respecte a Vox.



