27.4 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Baraja, sobre Rafa Mir: ‘Un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, es va referir este divendres al cas de Rafa Mir, assegurant que “un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències” i va anunciar que estarà apartat de l’equip durant dos partits, encara que no va tancar la porta a donar-li “una segona oportunitat”.

- Advertisement -Telegram València Diari

“Un acte d’indisciplina ha de tenir unes conseqüències i no solament per ell, sinó també per la salut del grup”, va declarar Rubén Baraja sobre Rafa Mir en la roda de premsa prèvia al partit davant de l’Atlètic de Madrid d’este diumenge en el Cívitas Metropolità.

El tècnic va explicar el procés que ha seguit el club des que va anunciar mesures disciplinàries després de la detenció del jugador Rafa Mir, acusat de presumpta agressió sexual per part de dos dones. El val·lisoletà no va entrar a valorar la decisió del club de readmetre-ho, i va descriure que la seua comesa va ser imposar una sanció esportiva.

“Quan es produïx la readmissió, entre en acció a l’hora de valorar la situació que hem viscut i la conseqüència. A partir d’ací, es pren la decisió que estiga fóra de l’equip dos partits”, va expressar, al mateix temps que va anunciar que el jugador “està entrenant abanda”, que la setmana vinent “s’anirà reincorporant amb el grup”, i que, una vegada passats els dos partits, “formarà part com un més” i ell prendrà la decisió de si juga o no.

Per a Baraja, “és molt difícil prendre una decisió salomònica que li puga agradar a tothom”, i va incidir que han intentat “fer les coses amb sentit comú”. Sobre Mir va dir que “accepta el càstig”, però que una persona “es pot equivocar” i han de “donar-li una segona oportunitat”.

El preparador es va mostrar “absolutament en contra de qualsevol tipus d’agressió física o sexual”, al mateix temps que va recordar que hi ha un procés judicial que respecta “absolutament” i que no pot “entrar a valorar”.

“Va a ser una situació difícil de gestionar però crec que hem tractat de fer-ho amb un missatge de contundència perquè són coses que no es puden permetre, no solament per la situació esportiva que tenim, sinó perquè hi ha determinades hores en les quals no pots estar per ací. Has de ser professional i entendre que portes una samarreta i un escut que has de respectar”, va defensar el castellà-lleonés.

A més, va recolzar les paraules del capità Pepelu recriminant l’actitud de Mir i expressant que “cadascun és major i sap la responsabilitat que té jugar en el València CF”, i Baraja va remarcar que subscriu “al 100% la seua opinió”.

“Portem un escut en el pit que representa a molta gent i nosaltres no podem permetre este tipus de coses. El vestuari també sap que és un jugador que podem necessitar durant la temporada i també entén el seu perdó i li dona la possibilitat de poder ser un de més”, va apuntar un Baraja que va reconèixer que, per a ell, el succeït ha sigut “una gran decepció”.

“Espere que li haja servit per a aprendre, per a saber valorar i saber on està, en el club en el qual està, i l’important que és ací fer les coses bé, o almenys mentre jo estiga”, va sentenciar l’entrenador.

No obstant això, l’entrenador es nega “rotundament a pensar que l’equip no és professional”, i no vol “donar pàbul” als rumors que circulen després d’este mal inici de campanya. Per a ell, en moments difícils com a este, és important “tancar files” i no estar concentrats “en el soroll lògic i normal” que existix per la mala situació esportiva de l’equip”.

“Hem de saber conviure amb això. Sabem que en el moment de dificultat, quan ve molt vent en contra, la qual cosa has de fer és intentar canviar este vent i que vaja a favor, sense buscar excuses, pensant a treballar, en què al final entre tots podem aconseguir canviar el rumb d’este inici de temporada”, va destacar.

Centrat en l’esportiu, el tècnic va indicar que l’Atlètic de Madrid és un rival “poderós en tots els sentits”, “un equip intens i vertical que juga molt ràpid, i amb una gran qualitat en la definició”. Té clar que “per a tenir alguna opció” han de “ratllar quasi la perfecció”, ja que fer un bon partit al Metropolità els donaria “el punt de confiança que necessites”.

Per al partit contra els blanc-i-vermells podrà comptar amb André Almeida, que va patir molèsties en l’esquena en els últims dies. “Pensem que és una cosa passatgera i que no té res a veure amb la lesió de la temporada passada, però que anem a veure com es troba demà”, va dir.

Amb qui no hi haurà dubtes és amb Dani Gómez, que va patir la fractura del nas la passada setmana, però està “disponible” per a entrenar i jugar. Fran Pérez encara no està recuperat, encara que va explicar que la seua evolució “és bastant positiva” i que esta setmana ha fet “quasi tot el treball” amb el grup.

Últimes notícies

Bombers lluiten per controlar incendi en nau industrial de Manises, València

Un incendi declarat en una nau industrial de Manises (València) ha obligat a tallar part de la línia 9 del Metrovalencia. Els bombers treballen per a controlar les flames.

Compromís concreta la seua ruptura en el Congrés amb una diputada en Mixt i un altre a Sumar

Compromís ha formalitzat l'escissió dels seus diputats en el Congrés, amb Àgueda Micó en el Grup Mixt i Alberto Ibáñez romanent a Sumar després d'una reunió sense acord.

Troben el cos d’un pescador surant al Perelló, València

Troben el cos d'un home surant en aigües del Perelló, València. Se sospita que era pescador i va poder patir un problema de salut que va causar la seua caiguda a l'aigua.

Les escultures monumentals de Manolo Valdés arriben per a transformar Santander este estiu

Les escultures monumentals de l'artista valencià Manolo Valdés s'exhibixen en la península de La Magdalena i el moll de Calderón a Santander, en una mostra que durarà fins a un any.

Sergio García torna al DP World Tour buscant la Ryder Cup després del seu pas per LIV Golf

Sergio García torna al DP World Tour després de tres anys en LIV Golf per a disputar el BMW International Open a Munic i buscar la seua plaça en la Ryder Cup 2025 amb l'equip europeu.

Eder Sarabia: Un inici de temporada il·lusionant i desafiadora per a l’Elx en Primera Divisió

Eder Sarabia, entrenador de l'Elx, expressa la seua il·lusió i compromís davant l'inici de la temporada en Primera Divisió, destacant el calendari i l'enfrontament inaugural contra el Betis.

València Basket no renova al pivot ghanés Amida Brimah per a la pròxima temporada

València Basket anuncia que Amida Brimah, pivot ghanés de 213 cm, no continuarà en l'equip la pròxima temporada després del seu pas en 2025.

Atlètic de Madrid reforça el seu medul·lar amb Álex Baena després del seu traspàs des del Vila-real per 42 milions més variables

Álex Baena fa el gran salt a l'Atlètic de Madrid des del Vila-real en una operació que reporta al club castellonenc 42 milions fixos i fins a 13 milions addicionals en variables. El migcampista firma per cinc anys i podria aportar consolidació al centre del camp colchonero.