La foguera Baver Els Antigons s’ha proclamat guanyadora del primer premi d’especial en les festes de Fogueres d’Alacant 2025 amb el seu monument titulat ‘Vanity’, obra de l’artista Paco Torres. Esta foguera, creada fa 18 anys i amb 230 membres, obté el guardó en la seua tercera participació en esta categoria amb una obra que aborda la crítica sobre l’aparença en xarxes socials enfront de la vida real de les persones.
El president de la foguera, Iván Gómez, ha explicat que ‘Vanity’ reflectix la falsedat de la imatge projectada en les plataformes socials i la desconnexió amb la realitat quotidiana. Gómez s’ha mostrat emocionat pel triomf i ha afirmat que el secret de l’èxit ha sigut el treball constant al costat de la professionalització d’alguns equips de la comissió.
Reconeixement institucional
L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, va destacar l’esforç dels integrants de Baver Els Antigons i va subratllar la qualitat estètica del monument, la seua pintura espectacular i la ironia crítica inherent a la tradició de les Fogueres. Barcala també va valorar que esta foguera, amb nombrosos membres jóvens, és clau per al futur i creixement de la festa.
Iniciatives innovadores
Com a novetat enguany, Baver Els Antigons va oferir la possibilitat d’observar la seua foguera des d’un globus aerostàtic gratuïtament en horaris de demà i nit, una iniciativa innovadora en les festes alacantines.
Altres guardons i desenvolupament de la festa
El primer premi especial de barraques va ser per al Cabasset, i la festivitat es va desenrotllar sense incidències, segons va destacar David Olivares, president de la Federació de Fogueres i Barracas, qui va celebrar la professionalització i organització de l’esdeveniment.
Un llegat de tradició i renovació
La victòria de Baver Els Antigons en esta edició reafirma la seua posició com una foguera amb gran tradició i capacitat per a innovar i renovar-se, mentres els seus monuments conviden a la reflexió social i mantenen visca l’essència festiva i crítica característica de les Fogueres d’Alacant.