27.4 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Calviño lidera la delegació del BEI a les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial

Madrid, 17 d’abril (EUROPA PRESS) — La presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI), Nadia Calviño, viatjarà la setmana vinent a Washington (EUA) per participar en les reunions de primavera del Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial. Calviño liderarà una delegació del BEI, que inclourà els vicepresidents Ambroise Fayolle i Thomas Östros, per mantenir meetings amb socis clau en matèria de desenvolupament i finances internacionals.

En aquest període marcat per l’extrema volatilitat, Calviño ha assenyalat la importància de prioritzar “la pau, la prosperitat i la col·laboració”. Ha destacat que això implica donar suport al sistema multilateral, fomentar la cooperació internacional i establir associacions sòlides basades en el respecte mutu, que es tradueixen en resultats beneficiosos per a tots els implicats.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les reunions representen una oportunitat única per a realitzar un balanç amb els socis, coordinar accions i treballar per un món “més pacífic, pròsper i sostenible”. Els debats d’estos anys se centraran en la creació d’associacions sòlides i en la intensificació de la cooperació dins de la família de bancs multilaterals de desenvolupament.

Durant aquestes reunions, el BEI espera firmar acords amb institucions com el Banc Europeu de Reconstrucció i Desenvolupament (BERD) i el Grup Banc Mundial, i anunciar noves inversions destinades a la innovació climàtica en països en desenvolupament, així com finançament per a la seguretat energètica.

A més, Calviño participarà en les sessions plenàries del Comitè Financer del Fons Monetari Internacional i mantindrà reunions amb altres responsables de bancs multilaterals de desenvolupament a nivell mundial. També prendrà part en la VII Taula Redona Ministerial sobre Ucraïna, on informarà sobre la contribució del Grup BEI.

Des de la invasió russa, el BEI ha desemborsat uns 2.200 milions d’euros com a part de la resposta de la UE. A més, ha signat un acord de garantia amb la Comissió Europea per valor de 2.000 milions d’euros per a noves iniciatives de finançament en el marc del Mecanisme per a Ucraïna de la UE. Recentment, el BEI ha firmat tres acords per a proporcionar al país un total de 300 milions d’euros destinats a restablir i reparar serveis i infraestructures municipals essentials.

Finalment, Calviño estarà present en diversos actes i debats sobre polítiques públiques que es duran a terme entre el 22 i el 23 d’abril.

Últimes notícies

Bombers lluiten per controlar incendi en nau industrial de Manises, València

Un incendi declarat en una nau industrial de Manises (València) ha obligat a tallar part de la línia 9 del Metrovalencia. Els bombers treballen per a controlar les flames.

Compromís concreta la seua ruptura en el Congrés amb una diputada en Mixt i un altre a Sumar

Compromís ha formalitzat l'escissió dels seus diputats en el Congrés, amb Àgueda Micó en el Grup Mixt i Alberto Ibáñez romanent a Sumar després d'una reunió sense acord.

Troben el cos d’un pescador surant al Perelló, València

Troben el cos d'un home surant en aigües del Perelló, València. Se sospita que era pescador i va poder patir un problema de salut que va causar la seua caiguda a l'aigua.

Les escultures monumentals de Manolo Valdés arriben per a transformar Santander este estiu

Les escultures monumentals de l'artista valencià Manolo Valdés s'exhibixen en la península de La Magdalena i el moll de Calderón a Santander, en una mostra que durarà fins a un any.

Sergio García torna al DP World Tour buscant la Ryder Cup després del seu pas per LIV Golf

Sergio García torna al DP World Tour després de tres anys en LIV Golf per a disputar el BMW International Open a Munic i buscar la seua plaça en la Ryder Cup 2025 amb l'equip europeu.

Eder Sarabia: Un inici de temporada il·lusionant i desafiadora per a l’Elx en Primera Divisió

Eder Sarabia, entrenador de l'Elx, expressa la seua il·lusió i compromís davant l'inici de la temporada en Primera Divisió, destacant el calendari i l'enfrontament inaugural contra el Betis.

València Basket no renova al pivot ghanés Amida Brimah per a la pròxima temporada

València Basket anuncia que Amida Brimah, pivot ghanés de 213 cm, no continuarà en l'equip la pròxima temporada després del seu pas en 2025.

Atlètic de Madrid reforça el seu medul·lar amb Álex Baena després del seu traspàs des del Vila-real per 42 milions més variables

Álex Baena fa el gran salt a l'Atlètic de Madrid des del Vila-real en una operació que reporta al club castellonenc 42 milions fixos i fins a 13 milions addicionals en variables. El migcampista firma per cinc anys i podria aportar consolidació al centre del camp colchonero.