Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Cerimònia de Segellat del Fèretre del Papa Francisco a la Santa Seu

Diversos cardenals i figures de la Santa Seu es reuniran hui per a segellar el fèretre del Papa Francisco, marcant un moment solemne en la història del Vaticà.

Este divendres, a les 20.00 hores, tindrà lloc la cerimònia de segellat del fèretre del Papa Francisco, un moment marcat pel respecte i la solemnitat, presidida pel cardenal Kevin Farrell, actual Camarlenc de la Santa Església Romana. Este ritu s’emmarca dins del procés de comiat al Pontífex, mort el 23 d’abril als 88 anys, que ha reunit milers de fidels en la Basílica de Sant Pere al Vaticà.

La cerimònia comptarà amb la presència de destacades figures eclesiàstiques, incloent diversos cardenals com el cardenal Giovanni Battista Re, Degà del Colegio Cardenalicio; el cardenal Roger Michael Mahony, Cardenal Prevere; i el cardenal Dominique Mamberti, Cardenal Protodiácono, entre d’altres. Aquesta selecció de representants de la Santa Seu evidencia la importància de l’esdeveniment.

La missa exequial per al Papa Francisco està programada per a demà, dissabte 26 d’abril, a les 10.00 hores, en la icònica Plaça de Sant Pere. La missa seguirà les pautes de l’Ordo Exsequiarum Romani Pontificis i serà presidida pel degà del Col·legi. A l’final de la missa, el fèretre del Papa serà traslladat a la Basílica Papal de Santa Maria la Major, on serà soterrat.

La tomba, elaborada amb marbre de la regió italiana de Ligúria, inclourà l’inscripció ‘Franciscus’, així com una reproducció de la seua creu pectoral. Esta localització ha estat escollida seguint el desig expressat pel Papa Francisco en el seu testament, en el qual va sol·licitar ser sepultat en una tomba senzilla, sense decoracions superflues, exclusivament amb la inscripció “Franciscus”.

Pel que fa a les despeses associades al seu soterrament, el Papa va especificar en el seu testament que seran cobertes per la suma d’un benefactor, qui ha estat instruït a coordinar-se amb Mons. Rolandas Makrickas, Comissionat Extraordinari del Capítulo Liberiano. Això assegura que l’últim desig del Papa s’executi de manera respectuosa i conforme a les normes de la Santa Seu.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.