26 C
València
Diumenge, 6 juliol, 2025

Confisquen 420 quilos de cocaïna al Port de València

El dimarts es va procedir a la confiscació d'una partida de 420 quilos de cocaïna després de l'obertura d'un contenidor desembarcat en el port de València gràcies a una operació entre l'Agència Tributària i la Guàrdia Civil de València. La droga va arribar en un vaixell procedent del Carib i podria tindre un valor d'uns 14 milions d'euros, tal com ha pogut comprovar-se. Tota la cocaïna va ser intervinguda per la Unitat d'Anàlisi de Risc (UAR), un grup format per agents de l'Agència Tributària i guàrdies civils de l'Oficina d'Anàlisi i Recerca Fiscal (Odaifi). Així i tot, de moment no s'ha detingut a cap persona, i tampoc es coneix quin era el destí final la droga, que estava distribuïda en paquets dins d'un contenidor.

  

- Advertisement -Telegram València Diari

  

Per a introduir la cocaïna a València, els narcotraficants van ocultar la droga en un contenidor amb mercaderia legal al país d'origen, sense el coneixement ni l'acceptació de l'exportador ni de l'importador, per a després recuperar-la en el port de València abans que el carregament arribara al final de la ruta. Els agents van intervenir la droga abans que els narcos pogueren endur-se-la. Els 420 quilos de cocaïna confiscats estan valorats en 14 milions d'euros, segons l'Oficina Central d'Estupefaents, un departament de coordinació policial que realitza informes sobre la qualitat i el valor de la droga confiscada per a remetre'ls posteriorment als jutjats.

Tres detinguts per blanquejar més de 300.000 € de la venda de cocaïna i haixix a Alacant

Tres persones de 25 i 30 anys d'un clan familiar han sigut detingudes per, presumptament, blanquejar més de 300.000 euros provinents de la venda de cocaïna i haixix en la zona nord de la ciutat d'Alacant.

Segons la Policia Nacional, aquests individus, espanyols, van utilitzar part dels diners per a comprar diverses propietats immobiliàries en la zona nord, que usaven per a les seues activitats delictives, i huit vehicles d'alta gamma de marques 'premium' a través d'una mercantil relacionada amb la compravenda de cotxes. Aquest clan familiar operava principalment en la zona nord d'Alacant i, presumptament, havia fet del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents (haixix i cocaïna) la seua principal forma de vida.

La investigació ha seguit la pista dels diners des de 2016 fins que es va donar amb tres propietats immobiliàries amb un preu d'adquisició superior als 68.000 euros, que eren presumptament utilitzades pel clan com a narco pisos per a la venda de droga. Els investigadors van bloquejar també quatre comptes corrents on els presumptes traficants ocultaven part dels diners obtinguts en els seus quefers delictius. Dos dels implicats van ser detinguts al juny de l'any passat en una operació contra el tràfic de drogues en la zona nord d'Alacant, en la qual es van decomissar 10 quilograms de marihuana, 5.000 euros en efectiu i dues armes de foc curtes amb 50 cartutxos 9 mil·límetres Parabellum.

Aquell entramat va adquirir una important quantitat de marihuana amb motiu de les festes de Fogueres de Sant Joan per a proveir a la seua clientela. Amb aquella operació, els agents van desmantellar dos habitatges protegits que els autors utilitzaven presumptament com a magatzem i punt negre de venda de droga. Els detinguts en aquest operatiu van ser posats a la disposició del Jutjat d'Instrucció de guàrdia d'Alacant, que va decretar la seua posada en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.