28.6 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

Augment desmesurat del preu del pa

El pa és un dels elements principal en el dia a dia de qualsevol família, o almenys fins ara, ja que amb la pujada sense fre d’aquest producte essencial, pot portar a molts a haver de prescindir d’ell.
Gran part d’aquesta pujada és degut al disparat preu del blat, l’energia i els carburants des de la invasió russa fa tres mesos.

De cara a l’estiu encara pot produir-se una nova pujada a causa de la decisió de l’Índia de tancar l’aixeta a les exportacions de blat i la pujada de preus de la matèria primera (farina) i de l’energia.

- Advertisement -Telegram València Diari

Ucraïna i Rússia són els principals productors mundials, mentre que l’Índia se situa a continuació, per la qual cosa des de l’Associació Espanyola de la Indústria de Fleca, Brioixeria i Pastisseria (ASEMAC) ja anticipen el que pot passar. A mitjan maig van celebrar l’Assemblea General en el qual va radiografiar la situació actual i encara que s’ha confirmat que no hi haurà problemes de proveïment en els pròxims mesos, també es va deixar constància de la complicada situació dels mercats internacionals.

Ara mateix alguns forners han hagut de pujar la barra de pa fins a 25 cèntims més, arribant fins i tot a 1,30 euros.

Blat a Ucraïna i Rússia

Els graners i els ports de tota Ucraïna desborden de milions de tones de cereal sense destí d’exportació pel setge rus que asfixia lentament el país.

El subíndex de preus de cereals de la FAO va augmentar un 6% des d’abril, impulsat pels preus internacionals de la dacsa, que van fer una mitjana d’un 89,9% per damunt del seu valor de l’any anterior. Al seu torn, els preus internacionals del blat van ser al maig un 6,8% més alts que a l’abril, mentre que les cotitzacions internacionals de l’arròs es van mantindre estables.

Últimes notícies

Troben mort al conductor d’un cotxe a Pedreguer després d’accident fa dos dies

Un home de 47 anys va ser trobat mort a l'interior del seu vehicle en la N-332 a Pedreguer, Alacant, després d'un accident ocorregut fa aproximadament dos dies.

EMT València avança amb 218 nous autobusos, 10 línies i major connectivitat fins a 2030

L'EMT de València presenta un pla per a renovar la seua flota amb 218 autobusos elèctrics, crear 10 noves línies i augmentar un 39% les connexions entre barris abans de 2030.

La Generalitat garantix el pagament a farmàcies i estes suspenen les seues protestes després d’acord

La Generalitat assegura la liquidació de pagaments pendents a farmàcies valencianes abans de fi de juliol, la qual cosa ha portat a la suspensió de les seues protestes.

El port de València planeja concentrar el 45% del trànsit espanyol de contenidors per a 2035

El Pla Estratègic 2035 del port de València busca consolidar el seu lideratge a Espanya amb 45% del trànsit de contenidors i un impuls clau al ferrocarril i descarbonització.

González-Sinde estrena en 2026 l’adaptació cinematogràfica de la seua novel·la ‘Després de Kim’ rodada a Benidorm i València

La directora Ángeles González-Sinde roda 'Després de Kim', adaptació thriller de la seua novel·la, a Benidorm i València, amb estrena prevista en 2026.

El Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi aposta per col·laboració amb Ciutat de la Llum per a impulsar la formació audiovisual

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi busca enfortir la formació professional i la indústria audiovisual després de la seua 37a edició, explorant col·laboració amb Ciutat de la Llum a Alacant.

Benetússer inaugura plataforma en línia per a seguir la reconstrucció després de la DANA

L'Ajuntament de Benetússer llança Recuperembenetusser.es, una web amb informació i transparència sobre la reconstrucció del municipi després de la DANA d'octubre, gestionant prop de 40 projectes.

Veler encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni danys ambientals

Un veler roman encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni abocaments. Salvament Marítim i Guàrdia Civil van intentar rescatar-ho sense èxit. Ara espera pla de reflotació.