26 C
València
Diumenge, 6 juliol, 2025

Augmenten a 45 els presos de Villena contagiats per coronavirus

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Actualització 27/01/20201 a les 16.25 hores. Els resultats de les proves PCR fetes este dimarts, 26 de gener, als reclusos de la presó de Villena han confirmat 28 nous casos positius per coronavirus

 

Fins al moment, són 45 els interns que han donat positiu, tal com ha confirmat Institucions Penitenciàries. A demés, han informat que 140 reclusos es troben aïllats per precaució en les seues cel·les

 

D’altra banda, set funcionaris del centre penitenciari de Villena es troben de baixa per donar positiu per Covid-19. Cal destacar que un reclús ha hagut de ser traslladat a un hospital en haver empitjorat la seua salut

 

Confirmat un brot de coronavirus amb 15 contagiats en la presó de Villena

Sis mòduls d’un centre penitenciari de la localitat de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), es troben confinats a causa d’un brot de coronavirus que s’ha estès en les dos últimes setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els contagis s’han disparat entre els reclusos i els funcionaris de la presó, de tal manera que el director ha pres la determinació de cessar les comunicacions vis a vis per a evitar la transmissió del virus.

 

Des de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries asseguren que hi ha 15 casos positius d’interns contagiats i tots són asimptomàtics. Els afectats pertanyen al mòdul sènior o de destinacions i els seus companys de pavelló han donat negatiu en les dos proves PCR que se’ls han fet.

 

Els contagiats es troben en el ‘mòdul Covid’

Per contra, l’associació de treballadors penitenciaris ‘Tu abandono me puede matar’ (TAMPM) afirma que en el mòdul sènior hi ha 14 presos contagiats i en el mòdul 4 altres quatre interns més.

 

Esta associació ha manifestat que l’aïllament dels presos en les seues cel·les afecta quatre pavellons, entre ells el conegut com a ‘mòdul Covid, a on estan ingressant els contagiats i els interns que han de passar una quarantena.

 

Han prohibit les comunicacions i els ‘vis a vis’

L’associació assenyala que en altres tres departaments els interns estan confinats en els seus mòduls, però poden eixir de les seues cel·les i fer vida comuna, encara que s’han suprimit les comunicacions en locutoris, a demés dels ‘vis a vis’ prohibits per a tots els presos

 

La direcció de la presó de Fontcalent preveu alçar este dimecres el confinament a dos mòduls i en uns dies a altres dos, segons ha informat Institucions Penitenciàries al citat mitjà.

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.