26 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

El Crist de les Penes recorre els carrers de Ciutat Vella

La imatge del Crist de les Penes ha recorregut este Dijous Sant els carrers de Ciutat Vella al costat de les talles processionals més antigues de la Setmana Santa valenciana, les de la Mare de Déu i Sant Joan Evangelista del segle XII, que es veneren a l’església de Sant Joan de l’Hospital de València.

El recorregut processional ha partit des del mateix temple i va discórrer pels carrers del Palau, Avellanes i de la Mar, passant al seu retorn per l’església de Sant Tomàs.

- Advertisement -Telegram València Diari

Després de la processó, que va finalitzar amb el “Acte de Recolliment”, amb la participació del Cor Barlovento, el temple va acollir l’Hora Santa i, a partir de mitjanit, l’adoració al Santíssim per torns durant tota la nit.

La processó del Crist de les Penes es caracteritza tradicionalment pel seu especial recolliment i devoció, ja que les imatges únicament van acompanyades pel so de les timbales.

L’església de Sant Joan de l’Hospital de València, on es veneren les tres talles, va reprendre en 1993 la tradició de les antigues processons, que es remunten al segle XIII, a través del Consell de la Litúrgia que actua sota l’advocació de la Capella del Santíssim Crist de les Penes. D’esta manera, continua la tradició de la Confraria del Crist de les Penes, desapareguda en el segle XVIII.

Eixe mateix dia, el Dijous Sant, també va tindre lloc en Sant Joan de l’Hospital la Missa del Sopar del Senyor.

Este Divendres Sant, l’església acollirà a les 17.30 hores els Oficis de la Passió del Senyor i, a les 19 hores, un Viacrucis pels carrers adjacents.

El Dissabte Sant, a les 21 hores se celebrarà la solemne Vigília Pasqual i, el Diumenge de Pasqua, a les 12.30 hores, la Processó de la Trobada, després de la missa amb xiquets de les dotze.

Últimes notícies

Divendres estable en la Comunitat Valenciana abans de fortes tempestes el dissabte a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un divendres amb temps estable que derivarà en pluges i tempestes en interior de Castelló i València. El dissabte s'espera un increment de la intensitat amb tempestes molt fortes i graníssol a Castelló.

Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa lideren la preferència de docents per a trasllats en 2025

La Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa i Andalusia són les comunitats més demandades per docents que busquen traslladar-se en 2025, mentres Madrid i Catalunya registren més eixides.

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.