Desenes de persones han denunciat haver sigut víctimes d’una estafa després d’adquirir entrades per internet per a un espectacle de drons que va ser anunciat a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, però que mai es va celebrar. Este fals esdeveniment es va promocionar per a diverses dates d’agost i també estava anunciat en ciutats com Madrid, Barcelona, Sevilla i Bilbao.
Denúncia i situació a València
Una de les afectades va presentar la denúncia davant la Policia Nacional i va explicar que a València més de 200 persones van comprar les entrades per a un esdeveniment que no va existir. La denúncia relata que el 8 d’agost va veure un anunci en Instagram que oferia entrades per a este suposat espectacle que es realitzaria el 15 d’agost a un preu de 17 euros cada una.
Després de pagar 34 euros per dos entrades a través d’una web, va rebre un missatge SMS confirmant la compra. No obstant això, el dia de l’esdeveniment es va reunir amb prop de 200 persones a la Ciutat de les Arts i les Ciències i va comprovar que no se celebrava cap espectacle de drons. La pàgina web continua venent entrades per a este esdeveniment inexistent en diverses ciutats espanyoles.
Accions i declaracions dels consumidors
El portaveu de la Unió de Consumidors a la Comunitat Valenciana, Francisco Rodríguez, va comentar que el mateix frau ocorre a Madrid, Barcelona, Sevilla i Bilbao, i que planegen canalitzar conjuntament les denúncies dels afectats davant l’Audiència Nacional. Va assenyalar que malgrat els imports no ser molt alts, moltes persones podrien dubtar a iniciar accions legals per a recuperar els diners.
Comunicació oficial de la Ciutat de les Arts i les Ciències
Finalment, la Ciutat de les Arts i les Ciències va aclarir mitjançant els seus canals oficials que no estan organitzant cap festival de drons per a agost i que sempre comuniquen els seus esdeveniments a través de les seues xarxes socials i llocs web oficials, alertant als ciutadans sobre el frau.
Consells i conclusions
Esta estafa posa en alerta als consumidors per a verificar sempre l’autenticitat dels esdeveniments abans de comprar entrades per internet, especialment quan es promouen en plataformes com Instagram i quan els preus són aparentment baixos. A més, es recomana denunciar qualsevol possible frau per a evitar la seua propagació i fer costat a les víctimes.
En resum, l’estafa gira al voltant d’un espectacle de drons inexistent que ha provocat pèrdues econòmiques i preocupació entre ciutadans de diverses ciutats espanyoles, emfatitzant la importància de la prevenció i acció conjunta per a combatre este tipus de delictes.