15.4 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Detingut un estafador amb 57 requisitòries que actuava en un conegut web de compravenda

València, 13 abr (EUROPA PRESS).- La Guàrdia Civil ha detingut l’autor de múltiples estafes comeses en una coneguda pàgina de compravenda d’articles de segona mà. Tenia un total de 57 requisitòries, tant policials com judicials, de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre les quals hi havia una d’arrest i ingrés a presó.

La investigació es va iniciar arran de la denúncia interposada per un veí de la localitat valenciana de Canals. En ella, manifestava que una persona havia contactat amb ell a través d’una pàgina web de compravenda perquè estava interessada en uns productes tecnològics, segons ha indicat l’institut armat en un comunicat.

Una vegada acordada la venda per 665 euros, el comprador li va enviar el justificant de la transferència bancària i ell li va entregar el producte. No obstant això, mai va rebre els diners.

Els agents encarregats de la investigació van tindre coneixement que anteriorment s’havien comés fets similars amb el mateix modus operandi.

L’autor contactava amb els estafats a través d’una pàgina web de compravenda de productes, interessat en articles tecnològics d’alta gamma. Per aconseguir que la forma de pagament fora mitjançant transferència bancària, simulava ser el representant d’una empresa.

Enviava un comprovant falsificat de l’ingrés i comunicava que la transferència podia tardar fins a un màxim de 24 hores a ser efectiva. Finalment, la víctima entregava l’article sense haver rebut els diners, que no arribaven mai.

Xarxa de taxistes i compradors

Amb l’objectiu d’evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat, l’autor havia creat una xarxa de taxistes i compradors desconeixedors de l’activitat delictiva, ja que pensaven que el detingut venia productes de segona mà de la seua pròpia empresa.

En algunes ocasions, els taxistes portaven l’autor a arreplegar els productes. En altres, eren ells qui els arreplegaven. Posteriorment, els entregaven a un segon comprador que donava els diners al conductor, i este els lliurava a l’estafador. D’esta manera, aconseguia mantindre’s allunyat dels llocs d’intercanvi i minimitzar el risc de ser detectat per les autoritats.

El detingut venia els articles a persones amb pocs recursos econòmics que els revenien, formant part d’una trama de distribució. Una vegada localitzats diversos integrants que formaven part de la xarxa de distribució, els investigadors van realitzar dispositius policials encoberts.

Finalment, a finals del mes passat, van interceptar una de les transaccions, amb la qual cosa aconseguiren localitzar i detindre l’autor en el moment en què un taxista anava a entregar-li els diners. A més, el producte venut pel denunciant va ser recuperat i retornat al seu legítim propietari.

Per tot això, els agents han detingut un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, acusat de cometre múltiples delictes d’estafa. L’arrestat tenia un total de 57 requisitòries policials i judicials de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre elles una d’arrest i ingrés a presó.

Una vegada presentat davant de l’autoritat judicial, esta ha ordenat el seu ingrés immediat a presó. Les diligències han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.