28.6 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

El Consell aprova la incorporació de 17 nous graus en nou universitats valencianes per a 2025-2026

El Consell ha autoritzat la implantació de 17 nous graus, 23 màsters i 8 doctorats en nou universitats de la Comunitat Valenciana per al curs acadèmic 2025-2026, ampliant significativament l’oferta educativa de la regió.

Entre les universitats que impartiran estos nous títols es troben la Universitat Politècnica de València, la Universitat de València, la Universitat d’Alacant, la Miguel Hernández d’Elx, la Jaume I de Castelló, la Universitat Internacional Valenciana, la Universitat Cardenal Herrera-CEU, la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir i la Universitat Europea de València.

- Advertisement -Telegram València Diari

Nous graus destacats

La Universitat Politècnica de València introduirà cinc nous graus: Enginyeria Ambiental, Química, Tecnologia i Disseny Tèxtil, Ciències i Tecnologies de la Mar i Intel·ligència Artificial. En la Jaume I de Castelló s’impartirà un grau en Economia de l’Empresa Internacional, mentres que la Universitat Miguel Hernández d’Elx afegirà Enginyeria en Tecnologies Industrials.

Per part seua, la Universitat Internacional de València oferirà graus en Ciberseguretat, Educació Social, Finances i Comptabilitat, Enginyeria de Tecnologies i Servicis de Telecomunicació, Nutrició Humana i Dietètica i Llengua i Literatures Espanyoles. La Universitat Europea de València inclourà tres graus en Analítica de Negocis, Enginyeria Informàtica i Disseny de Moda, i la Universitat Cardenal Herrera-CEU impartirà Psicologia.

Màsters aprovats

Quant als màsters, destaquen els aprovats a la Universitat Politècnica de València, com Computational Engineering & Industrial Mathematics, Paisatge i Urbanisme, Sistemes d’Aeronaus no Tripulades i Tecnologies Associades, Quàntum Information and Photonics, Ciència dels Animals de Laboratori i Disseny Arquitectònic d’Interiors.

La Universitat de València sumarà un màster en Contaminació Ambiental i Ecotoxicologia. La Universitat d’Alacant oferirà màsters en Economics with Data Science i Estudis Polítics, Econòmics i Socials Contemporanis d’Amèrica Llatina. La Jaume I de Castelló impartirà Gestió Administrativa, mentres que la Miguel Hernández d’Elx tindrà Dret i Societat Digital i Farmacocinètica Clínica i Individualització Posològica.

La Universitat Cardenal Herrera-CEU afig Infermeria Quirúrgica, i la Universitat Internacional Valenciana presenta màsters en Intel·ligència de Negoci, Neurociència i Investigació en Imatge Neurològica i Psicologia de l’Educació. La Universitat Europea de València oferix Anàlisi de Dades Massives, Direcció Logística i Gestió de la Cadena de Subministrament, Odontopediatria Moderna i Trastorns del Comportament Alimentari i Obesitat.

A més, s’aproven tres Màster Erasmus Mundus interuniversitaris en àrees com a Ciències de la Salut i Cura de la Pell, Theoretical Chemistry and Computational Modelling, i Sanitat Vegetal en Agricultura Sostenible.

Doctorats implantats

Respecte als doctorats, la Universitat Miguel Hernández d’Elx implanta els programes en Ciències de l’Esport i Criminologia en col·laboració amb universitats de Castella-la Manxa, Granada i Múrcia.

La Universitat Cardenal Herrera CEU oferirà doctorats en Dret i Economia i en Humanitats per al Món Contemporani. La Universitat Internacional Valenciana incorpora programes en Dret i Societat i en Màrqueting, mentres que la Universitat Catòlica Sant Vicent Màrtir afig Patrimoni Cultural i Digitalització i la Universitat Europea de València un doctorat en Sostenibilitat i Circularitat.

Amb esta ampliació de l’oferta acadèmica, la Comunitat Valenciana reforça la seua posició com un referent en educació superior, responent a demandes actuals i futures del mercat laboral i acadèmic regional.

Últimes notícies

Troben mort al conductor d’un cotxe a Pedreguer després d’accident fa dos dies

Un home de 47 anys va ser trobat mort a l'interior del seu vehicle en la N-332 a Pedreguer, Alacant, després d'un accident ocorregut fa aproximadament dos dies.

EMT València avança amb 218 nous autobusos, 10 línies i major connectivitat fins a 2030

L'EMT de València presenta un pla per a renovar la seua flota amb 218 autobusos elèctrics, crear 10 noves línies i augmentar un 39% les connexions entre barris abans de 2030.

La Generalitat garantix el pagament a farmàcies i estes suspenen les seues protestes després d’acord

La Generalitat assegura la liquidació de pagaments pendents a farmàcies valencianes abans de fi de juliol, la qual cosa ha portat a la suspensió de les seues protestes.

El port de València planeja concentrar el 45% del trànsit espanyol de contenidors per a 2035

El Pla Estratègic 2035 del port de València busca consolidar el seu lideratge a Espanya amb 45% del trànsit de contenidors i un impuls clau al ferrocarril i descarbonització.

González-Sinde estrena en 2026 l’adaptació cinematogràfica de la seua novel·la ‘Després de Kim’ rodada a Benidorm i València

La directora Ángeles González-Sinde roda 'Després de Kim', adaptació thriller de la seua novel·la, a Benidorm i València, amb estrena prevista en 2026.

El Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi aposta per col·laboració amb Ciutat de la Llum per a impulsar la formació audiovisual

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi busca enfortir la formació professional i la indústria audiovisual després de la seua 37a edició, explorant col·laboració amb Ciutat de la Llum a Alacant.

Benetússer inaugura plataforma en línia per a seguir la reconstrucció després de la DANA

L'Ajuntament de Benetússer llança Recuperembenetusser.es, una web amb informació i transparència sobre la reconstrucció del municipi després de la DANA d'octubre, gestionant prop de 40 projectes.

Veler encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni danys ambientals

Un veler roman encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni abocaments. Salvament Marítim i Guàrdia Civil van intentar rescatar-ho sense èxit. Ara espera pla de reflotació.