El Consell ha autoritzat la implantació de 17 nous graus, 23 màsters i 8 doctorats en nou universitats de la Comunitat Valenciana per al curs acadèmic 2025-2026, ampliant significativament l’oferta educativa de la regió.
Entre les universitats que impartiran estos nous títols es troben la Universitat Politècnica de València, la Universitat de València, la Universitat d’Alacant, la Miguel Hernández d’Elx, la Jaume I de Castelló, la Universitat Internacional Valenciana, la Universitat Cardenal Herrera-CEU, la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir i la Universitat Europea de València.
Nous graus destacats
La Universitat Politècnica de València introduirà cinc nous graus: Enginyeria Ambiental, Química, Tecnologia i Disseny Tèxtil, Ciències i Tecnologies de la Mar i Intel·ligència Artificial. En la Jaume I de Castelló s’impartirà un grau en Economia de l’Empresa Internacional, mentres que la Universitat Miguel Hernández d’Elx afegirà Enginyeria en Tecnologies Industrials.
Per part seua, la Universitat Internacional de València oferirà graus en Ciberseguretat, Educació Social, Finances i Comptabilitat, Enginyeria de Tecnologies i Servicis de Telecomunicació, Nutrició Humana i Dietètica i Llengua i Literatures Espanyoles. La Universitat Europea de València inclourà tres graus en Analítica de Negocis, Enginyeria Informàtica i Disseny de Moda, i la Universitat Cardenal Herrera-CEU impartirà Psicologia.
Màsters aprovats
Quant als màsters, destaquen els aprovats a la Universitat Politècnica de València, com Computational Engineering & Industrial Mathematics, Paisatge i Urbanisme, Sistemes d’Aeronaus no Tripulades i Tecnologies Associades, Quàntum Information and Photonics, Ciència dels Animals de Laboratori i Disseny Arquitectònic d’Interiors.
La Universitat de València sumarà un màster en Contaminació Ambiental i Ecotoxicologia. La Universitat d’Alacant oferirà màsters en Economics with Data Science i Estudis Polítics, Econòmics i Socials Contemporanis d’Amèrica Llatina. La Jaume I de Castelló impartirà Gestió Administrativa, mentres que la Miguel Hernández d’Elx tindrà Dret i Societat Digital i Farmacocinètica Clínica i Individualització Posològica.
La Universitat Cardenal Herrera-CEU afig Infermeria Quirúrgica, i la Universitat Internacional Valenciana presenta màsters en Intel·ligència de Negoci, Neurociència i Investigació en Imatge Neurològica i Psicologia de l’Educació. La Universitat Europea de València oferix Anàlisi de Dades Massives, Direcció Logística i Gestió de la Cadena de Subministrament, Odontopediatria Moderna i Trastorns del Comportament Alimentari i Obesitat.
A més, s’aproven tres Màster Erasmus Mundus interuniversitaris en àrees com a Ciències de la Salut i Cura de la Pell, Theoretical Chemistry and Computational Modelling, i Sanitat Vegetal en Agricultura Sostenible.
Doctorats implantats
Respecte als doctorats, la Universitat Miguel Hernández d’Elx implanta els programes en Ciències de l’Esport i Criminologia en col·laboració amb universitats de Castella-la Manxa, Granada i Múrcia.
La Universitat Cardenal Herrera CEU oferirà doctorats en Dret i Economia i en Humanitats per al Món Contemporani. La Universitat Internacional Valenciana incorpora programes en Dret i Societat i en Màrqueting, mentres que la Universitat Catòlica Sant Vicent Màrtir afig Patrimoni Cultural i Digitalització i la Universitat Europea de València un doctorat en Sostenibilitat i Circularitat.
Amb esta ampliació de l’oferta acadèmica, la Comunitat Valenciana reforça la seua posició com un referent en educació superior, responent a demandes actuals i futures del mercat laboral i acadèmic regional.