El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha augmentat de manera significativa la seua flota de vehicles amb la incorporació de deu noves autobombes de diferents característiques, que seran destinades a potenciar les labors d’extinció i salvament. Aquesta inversió total de 3.589.000 euros permetrà millorar el servei, contribuint a disminuir els temps de resposta i oferint major seguretat als efectius.
Aquesta notícia ha estat compartida per la Diputació d’Alacant, que ha detallat que l’organisme de bombers ha adquirit una gran varietat de models. En primer lloc, s’han incorporat quatre autobombes urbanes pesades (BUP) amb capacitat per a 3.000 litres d’aigua i 100 litres d’escumogen. A més, aquestes autobombes comptaran amb una dotació específica per a cinco ocupants i seran destinades a les zones operatives de Marina Alta, Vinalopó, Baix Vinalopó i Vega Sud.
A més, s’ha incorporat una nova autobomba urbana lleugera (BUL) de la marca Iveco Magirus, amb una cuba de 2.000 litres d’aigua i 60 litres d’escumogen, amb capacitat per a cinco ocupants, que servirà a la zona operativa de l’Alacantí.
Per al combat d’incendis en entorns forestals, els bombers disposaran també d’altres quatre autobombes urbanes pesades (BFP), capaces de transportar fins a 4.000 litres d’aigua i 60 litres d’escumogen per a sis ocupants. Aquests vehicles de la marca Iveco Magirus estaran disponibles a les zones operatives de Marina Alta, Marina Baixa, Alacantí i Vega Baixa.
Finalment, el Consorci ha completat l’adquisició amb una autobomba nodrissa forestal lleugera (BNFL), amb capacitat per a 6.000 litres d’aigua i 100 litres d’escumogen, dotada per a dos ocupants, amb tracció 4×4 i una fulla llevaneus. Aquest vehicle de la marca Iveco T-Way es destinarà a la zona operativa del Vinalopó. Els nous vehicles representen un avanç notable en la capacitat operativa dels bombers, millorant així la resposta davant de situacions d’emergència.